Jag känner igen mig i ditt barns situation. Jag har alltid haft otroligt lätt för mig i skolan, gled igenom naturvetenskaplig linje med högsta betyg i allt utan att anstränga mig, men har dåligt med eget driv och är/var framför allt rädd för att misslyckas eller göra fel. Att då gå från att allt jag gör rosas av läraren, till att inte ens få svar på de jobbansökningar jag skickade var minst sagt jobbigt.
Det blir lätt att man låter bli att söka jobb, eftersom man inte vill misslyckas, och sen mår man dåligt eftersom man till och med misslyckats med att hitta jobb att söka.
Efterhand lyckades jag få in en fot som timvikarie på ett par ställen, vilket visserligen blev långt ifrån heltid men ändå tillräckligt för att kunna bidra lite till hushållet och ändå ha pengar över till ridningen.
Efter ett par år hade jag kommit på vad jag ville göra och går nu på en universitetsutbildning där jag stortrivs. Jag tror dock att jag behövde pausen, dels för att hitta drivet till vad jag ville göra, men framför allt för att lära mig hantera motgångar.