Hur ska man börja en konversation med försäljaren?

En förstahäst bör vara kry och igång, då får man roligast med den. Man ska inte köpa på sig problem som är kända, de brukar dyka upp ändå. Lägg hellre några tiotusen till på hästen istället för att behöva lägga det på veterinärräkningar. Och kolla upp hur hästen är försäkrad! Att köpa en häst med känt problem utan en vettig försäkring ska man bara göra om man har alldeles för mycket pengar som man gärna blir av med.

Vag gäller en provperiod så behöver man komma överens med säljaren om vem som står för eventuella skador på hästen eller vad som händer om något sker som ger en permanent minskning av hästens värde. Jag har träffat på få som över huvud taget kan tänka sig att diskutera att lämna ut häst på prov.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 528
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
938
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka