Hur ska man börja en konversation med försäljaren?

En förstahäst bör vara kry och igång, då får man roligast med den. Man ska inte köpa på sig problem som är kända, de brukar dyka upp ändå. Lägg hellre några tiotusen till på hästen istället för att behöva lägga det på veterinärräkningar. Och kolla upp hur hästen är försäkrad! Att köpa en häst med känt problem utan en vettig försäkring ska man bara göra om man har alldeles för mycket pengar som man gärna blir av med.

Vag gäller en provperiod så behöver man komma överens med säljaren om vem som står för eventuella skador på hästen eller vad som händer om något sker som ger en permanent minskning av hästens värde. Jag har träffat på få som över huvud taget kan tänka sig att diskutera att lämna ut häst på prov.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
832
Senast: Cattis_E
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 686
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka