E
ensvans
Nu är alla mina tre döttrar på 10 , 13 & 15 igång och tävlar med dera ponnyer. Hur ska jag hinna med allt detta ? Min 10 åring tävlar mest klubbtävlingar 40-50cm med sin B-ponny så där blir det inte så mycket tävling men hon tränar varannan vecka ! Min 13 åring tävlar ganska stora tävlingar och varannan helg så där kan man få åka runt i hela sverige , de tävlar ungefär 110cm med C-ponny. Tycker ni att jag ska begränsa så hon bara får tävla inom länet eller ska jag låta henne åka på tävlingarna inom hela Sverige ? Visst , det finns ganska många tävlingar här i värmland men då skär jag av hennes chanser att bli "känd" som hon drömmer om att bli. Det känns så fel att krossa hennes drömmar. Min 15 åring tävlar D-ponny på 110cm och åker ofta på samma tävlingar som min trettonåringar men denna håller jag mest inom länet. Känns som om det blir fel där med , låter henne mest tävla inom länet men ej min trettonåriga ? Vet ej varför jag gjort såhär , kanske för att hon går en klass högre , jag vet faktiskt inte. HJÄLP MIIIG HINNER INTE MED ! Hur ska jag fördela allt ?