hur ska jag göra?

Sv: hur ska jag göra?

Var konsekvent, börja med att skritta över bommar, sen trava, se till att du alltid har kontrollen, sen galoppera över bommar, gå vidare till kryss osv. Klätterträning för att bygga muskler. Upprepning upprepning, och hoppa inte om du inte har kontrollen.

till mika 17 du hadde vel problem att häste stellde sig på bakbennen? Har du tesstat hjäp tyglar på honom?
jag vet att min häst stegrade jemmt när vi red och det visade sig att sadeln var för liten, men det kan det nog inte vara i det här fallet.
men testa förbygel o martingall det ska ivarje fall gjöra så dom har lite svårt att stella sig!

Senast ändrad av en moderator:

Hej
Jag hadde en ponny som också hoppade på fart,men efter mycket hjälp av min tränare så blev det mycket bättre!
Jag tränade även mycket själv genom att hoppa stuts , träna i backar och hoppa lite högre hinder för att få upp musklerna på henne så hon skulle orka hopa riktigt! jag tycker apsolut att du skall ta hjälp av en tränare!
Lycka till!!!:)

Har haft några "rusiga" hästar.
Med en av dem fick jag till slut lov att skritthoppa för att han skulle förstå att det inte behövde gå på fart. Övningen med halt före och efter tyckte han var väldigt rolig - dvs full fart -tvärnit och sen full fart över hindret och så tvärnit igen..
Med en annan fungerade det att lägga volt varje gång han drog på hindren och sen ligga kvar på volt tills han blev lugn igen och då rida på hindret. Ibland drog han igen då och då blev det ny volt osv..
Mycket travhopp och gymnastik i ganska långa serier kan oxå funka.
Låga korta studds i anridningen på ett vanligt hinder lugnar oxå ner en del. Beror väl lite på varför de drar på hindren..

till mika 17 du hadde vel problem att häste stellde sig på bakbennen? Har du tesstat hjäp tyglar på honom?
jag vet att min häst stegrade jemmt när vi red och det visade sig att sadeln var för liten, men det kan det nog inte vara i det här fallet.
men testa förbygel o martingall det ska ivarje fall gjöra så dom har lite svårt att stella sig!

han hoppas alltid med både förbygel och martingal så det hjälper inte... men det är bara vid hoopning han kan resa sig om jag håller i honom för hårt..

mika 17 men testa slep och ta slep och ta hela tiden för do kanske han inte hinner resa sig!

men min häst oavstett vilket fart jag kommer i är det JÄTTE svårt att följ med för entingen hoppar hon 90 över ett som är 40 lr hoppar hon inte als aså hon springer igenom det men det har bara hänt en gång det var i skogen men men.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 415
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Mat Har en portion ris i kylen som blivit över. Tar tacksamt emot förslag på vad man kan göra med det. :)
Svar
16
· Visningar
676
Senast: Aja_baja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM-medaljer ska delas ut för tre ponnykategorier och children i hoppning. Finalen i SvRF Ungponny final ska avgöras. Spännande dagar...
Svar
0
· Visningar
70
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka