SandraM
Trådstartare
Jag har varit i kontakt med en kennel som har Miniatyr Bullterrier då jag är ute efter ny hund. Igår var vi till henne och kollade på en liten tik på 14 månader. Hon var helt underbar. Men en liten nackdel dock, hon är en import från Ungern och har suttit i hundgård och har nog inte vart med om så mycket i sitt korta liv.
Hon var en aning tillbaka dragen, men sökte ändå kontakt lite försiktigt. Hon har bara vart i Sverige 2,5 vecka. Hon behöver mycket social träning, men i övrigt en mycket snäll hund med trevlig uppsyn fast hon är rätt skeptisk för omvärlden.
Jag tänkte kolla med er, tror ni att det är ett jätte projekt att få henne mer social? Jag tänker, det är en stor omställning som hänt i hennes liv med. Nytt land, nya människor och lever på ett helt annat sätt här.
Under den tiden vi var där tyckte jag mig en se en mer kontaktsökande hund. Men min sambo är lite mera skeptisk då han är rädd att det ska bli problem.
Vad tror ni? Ni som har vart med om lite mera i era hundliv än vad jag vart!
Kan säga att den är att ta denna tiken på foder, inte köpa alltså!!
Hon var en aning tillbaka dragen, men sökte ändå kontakt lite försiktigt. Hon har bara vart i Sverige 2,5 vecka. Hon behöver mycket social träning, men i övrigt en mycket snäll hund med trevlig uppsyn fast hon är rätt skeptisk för omvärlden.
Jag tänkte kolla med er, tror ni att det är ett jätte projekt att få henne mer social? Jag tänker, det är en stor omställning som hänt i hennes liv med. Nytt land, nya människor och lever på ett helt annat sätt här.
Under den tiden vi var där tyckte jag mig en se en mer kontaktsökande hund. Men min sambo är lite mera skeptisk då han är rädd att det ska bli problem.
Vad tror ni? Ni som har vart med om lite mera i era hundliv än vad jag vart!
Kan säga att den är att ta denna tiken på foder, inte köpa alltså!!