Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Ja herregud.... Läste du om de två barnen som dog i en bil i USA? En mamma som inte hade barnvakt och därför tog med barnen till jobbet men lämnade dem i bilen. Utomhus var det över 30 grader, i bilen säkert det dubbla. Både fyraåringen och ettåringen dog.

Så otroligt fruktansvärt. Tänk att dö så.
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Gud, jag som får dåligt samvete för att jag sätter in Sebastian i bilen först och sen (springer och) lämnar kundvagnen när vi har handlat. Jag är helt nervös över att någon ska tro att han får sitta där hur länge som helst och att jag är en dålig mamma :o

Nåja, det ger en ju perspektiv på det hela. Jag tycker enormt synd om den stackars ettåringen som inte bara lämnas SJÄLV så länge, utan dessutom i en jättevarm bil :(
Jag lämnar inte mina hundar i bilen om det är över ca 20-21° ute, och då med alla rutor öppna osv. Möjligtvis någon grad till om det blåser bra.
Hur kan man göra så mot sitt barn?
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Pantade människor finns det gott om. De måste inte ha nåt vett i huvet alls. Tur det fanns andra människor runtomkring som uppmärksammade det. Undrar vart mamman skulle i 40 minuter som hon inte kunde ta med ungen på.
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

men va f*n....jag skulle aldrig kunna ens tänka tanken att göra så! vad är de för slags jävla föräldrar egentligen?
jag lämnar inte ens min hund i bilen ensam så länge. visst, hon kan få vänta en stund i bilen när man handlar, men absolut inte i sådan hetta eller såpass länge
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Nåt jag är mest förundrad över är att barnet överlevde hettan som jag fattat det som. Barn är ju känsliga.
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Ja herregud.... Läste du om de två barnen som dog i en bil i USA? En mamma som inte hade barnvakt och därför tog med barnen till jobbet men lämnade dem i bilen. Utomhus var det över 30 grader, i bilen säkert det dubbla. Både fyraåringen och ettåringen dog.

Så otroligt fruktansvärt. Tänk att dö så.

åååh vad hemskt... har int eläst omd et men kan verkligen relatera då mina barn är 4 resp 1 år gamla... skulle aldrig komm apå tanken ens att lämna dem i en varm bil... inte hundarna heller för den delen...
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Helt fruktansvärt hemskt! Började gråta när jag läste om det (men vad hjälper det...). Åtta timmar i en 60-gradig bil.

Stackars, stackars barn :(

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article563013.ab
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Hur kan man vara så omdömeslös att man lämnar ett barn ensam i bilen i 40 min i gassande solsken?
http://www.aftonbladet.se/stockholm/article619756.ab

Man kan bli upprörd över mindre!

Det ska fan vara körkort på att skaffa barn- & djur oxå för den delen, fattar de inte själva hur det känns att sitta i en olidligt varm bil?
Jag hoppas föräldrarna förlorar vårdnaden.
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

sådana människor borde inte ens få ha hund...
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Jag har arbetat i ett stort varuhus, och där såg man både det ena och det andra som lämnades i kokheta bilar på parkeringen i långa stunder.
Fy fasen för sådant folk...jag har inga andra ord!
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Gud, jag som får dåligt samvete för att jag sätter in Sebastian i bilen först och sen (springer och) lämnar kundvagnen när vi har handlat. Jag är helt nervös över att någon ska tro att han får sitta där hur länge som helst och att jag är en dålig mamma :o

Samma här! Fattar inte hur man kan lämna ett barn över huvudettaget, vare sej det är 40 grader eller inte!!!!!:crazy:
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Fy va hemskt!!!:crazy::mad: Igår när jag var o handlade såg jag en tjej, kanske 4 år, som satt o sov i bilstolen, hela bilen stog i solen, inga rutor nere:crazy: Inte för att jag tror att ha rutorna nere hade hjälpt för vi hade ca 30-31 grader i solen igår:smirk: Jag stog o väntade en stund och tänkte att kommer et ingen snart säger jag till i affären. Vet iofs inte hur länge hon suttit där men även om man bara ska in en sväng så kan det ju ta tid..köer osv.
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Fy sjutton... Bara tanken på att lämna kvar Viktor i bilen medan jag "sprang lite ärenden". Tårarna börjar rinna när jag läser om barnen som dog, hur kan man...
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Vilka idioter det finns:mad:. Här lämnas ingen alls i bilen, hunden får inte åka med om han inte kan få komma ur bilen när vi kommer ur den, och det gäller från april till oktober. Och när det gäller barn, så skulle jag ALDRIG någonsin göra något så vansinnigt, hur tänker man då?
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Hon är även lika gammal som mig och barnen var som mina son 4 år och dotter 1 år. Kusligt... :crazy:

Stackars barn...
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

ja ungefär lika idiotiskt som att lämna ungarna själva på hotellrummet (tänker på madeleine)...

sista idioten är inte född...
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

Hemskt omdömeslöst!

Sedan kan man ju fundera på Aftonbladets uppgifter. I samma artikel står att:

1. Polisen kunde sticka in armen genom en fönsterspringa och öppna bildörren.
2. Polisen tvingades krossa en ruta.

Känns som lite "overkill" att göra bådadera... :angel:

På ett sätt hoppas man ju på att fönstret var öppet. Fast å andra sidan kunde ju vem som helst öppna då, för att ta barnet.

Usch!
 
Sv: Hur sjutton kan man lämna 1 åring ensam i bilen i 40 min?

det blev ju en springa efter att de krossade rutan hajjar du väl :rofl::p

taskig du är mot aftonbladetss praoelever som inte korrläser :mad:
 

Liknande trådar

Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 417
Senast: Treo
·
Kropp & Själ Föräldrar lämnar litet barn ensam i bilen i gassande solsken. Dessutom lyckas barnet välta bilstolen så ungen hamnar face down i sätet...
Svar
14
· Visningar
1 477
Senast: Grazing
·
Äldre Hittade ingen annan tråd om det här. Men man slutar ju inte att förvånas :banghead: Vem idag vet INTE hur varmt det blir i bilen...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
11 247
Senast: vallhund
·
P
Gravid - 1år Skulle ni lämna ert sovande barn själv i låst/olåst bil med baby watch... 1. hemma på er gårdsplan? 2. Om ni var ute, tex och...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
16 726
Senast: Diplomaten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp