Hur ser man chic ut på vintern?

Nja, det är hela outfiten. Jag som normalt har rätt bra stil (enligt mig själv) känner att detta är utanför min klädzon lite. Jag klarar av kontoret, stallet, ut på tur, gymmet, finare baler, men just detta med att vara snygg, kvinnlig, ledig men ändå fin är inte min starkaste sida riktigt.

Det ska tilläggas att killen sett mig i både stallkläder, mysbyxor hemma och i kontorskläder, därför jag kanske vill lägga lite extra krut på att se snyggare ut medan jag får tillfälle. Lite mer kvinnlig, lite mer chic helt enkelt.

Har han sett dig i stallkläder o mysbyxor då är största provningen gjord
Jag tycket det är svårt speciellt då jag bor på landsbygden och har en bit att köra om man ska va fint uppklädd i "kalla kläder o skor". Gubben skrattar de få det det händer på vintern att tanten här klär upp sig om vi dka på vift.
för jag kånkar ut tjockstövlar tjockjacka utanpå byxor o har med i fall jag får punka eller får stopp.

Jag älskar winter chic!

Tycker vintern är en underbar årstid när det kommer till kläder, även om det är svårt. Personligen gillar jag färg och försöker hålla mig undan det dystra svarta även om det lätt blir så att man faller dit. Jag är också den som offrar det varma för att vara snygg, om jag inte ska vara ute längre stunder.

Någon snygg ullkappa eller fejkpäls. Sen älskar jag klänningar, så en varm stickad klänning är allt för mig. Finns en hel del snygga och en hel del som är lite för tråkiga för min smak. Till det har jag tights med ett par snygga moccaboots, eller over the knee boots.

Har jag inte klänning blir det oftast någon söt(!) tröja med kjol. Använder sällan jeans, men det är ju annars praktiskt och varmt. Men personligen gillar jag nästan bara jeans med pumps och det använder jag inte på vintern. ;)

Sen älskar jag huvudbonader också, så det brukar väl bli någon rolig grej uppepå huvudeg för att få lite värme dit med (eller så inbillar jag mig bara det :angel:).

Bifogade filer

• image.webp
    image.webp
    127,4 KB · Visningar: 298
Jag vet inte om det är jag som blivit gammal och vinglig - men på mina Martens blir sulorna hårda och hala nu. Det är ett problem som aldrig uppstod varken på 1980-tal eller 1990-tal. Det var bättre förr.

PS i morse såg jag en kvinna med svarta over-knees med låg klack. Till det bar hon en svart, stickad klänning (ev tröja och kjol) med jättekrage och lårlång kappa med A-linje. Snygg siluett, men lite mycket svart (iofs ett tjusigt grafiskt element mot den vita snön)

Mina är som sagt livsfarliga nu... åker skridskor längs vägarna.

Jag vet inte om det är jag som blivit gammal och vinglig - men på mina Martens blir sulorna hårda och hala nu. Det är ett problem som aldrig uppstod varken på 1980-tal eller 1990-tal. Det var bättre förr.

PS i morse såg jag en kvinna med svarta over-knees med låg klack. Till det bar hon en svart, stickad klänning (ev tröja och kjol) med jättekrage och lårlång kappa med A-linje. Snygg siluett, men lite mycket svart (iofs ett tjusigt grafiskt element mot den vita snön)
Dr M var hala redan på 90- talet. 80-tal kan jag inte uttala mig om.

Snyggt @Ramona Så fin du blev i håret också.

Angående Dr M. så har jag ett par som jag köpte 1996. De är inte hala alls. Täta också, superbra dojjor.

Jag måste verkligen utöka garderoben med snygga, informella kläder. Har bara massor till kontoret eller att harva runt i på fritiden utomhus. Väldigt lite snyggare vinterkläder som passar till middag ute.
Precis samma för mig! Har ett enormt utbud av kontorskläder. Och rejält med fritidskläder. Men snygga vardagskläder existerar inte. Och jag har heller ingen aning längre om vad jag har för stil när det gäller sådana kläder. Jag vet bara att jag hatar allt som får mig att känna mig arbetsklädd på fritiden. Så svårt....

Håller helt med! Varför låssas va nån man inte är?

Varför tror ni att man låtsas? Jag är många olika personer i samma skal utan att behöva låtsas. På kontoret är jag en roll, på fritiden har jag andra sidor. Ute i skogen en tredje och ute på arbetsplatsen en fjärde. Med tillhörande outfit. Ingen är någon annan än jag, i olika situationer och olika kläder.

Det är faktiskt inget fel alls i att vilja vara rätt klädd för situationen, så sluta skamma.

Varför tror ni att man låtsas? Jag är många olika personer i samma skal utan att behöva låtsas. På kontoret är jag en roll, på fritiden har jag andra sidor. Ute i skogen en tredje och ute på arbetsplatsen en fjärde. Med tillhörande outfit. Ingen är någon annan än jag, i olika situationer och olika kläder.

Det är faktiskt inget fel alls i att vilja vara rätt klädd för situationen, så sluta skamma.
Jag håller med dig. Det är väl också en äkta personlighet att vilja vara rätt klädd vid olika tillfällen?

Jag letade något liknade som Ramonas klädsel, men jag hittade inte rätt jacka i år. Men nästa år så ska jag leta ännu mer :)

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 723
Senast: Lobelia
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 893
Senast: ako
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka