Hur ser man chic ut på vintern?

Ska du dejta en killa. Då oroar du dig förmodligen helt i onödan. De flesta killar ser inte om du har lagt ned pengar/tid på kläder. Det är helt andra saker som är viktiga. Tjejer klär sig för andra tjejer.

Det finns väl gott om män som kan uppskatta fina kläder på både sig själv och andra?
Sen ska man ju klä sig för sig själv givetvis. Men att män skiter i kläder stämmer inte.
Vissa män skiter i det. Precis som vissa kvinnor.

Ska du dejta en killa. Då oroar du dig förmodligen helt i onödan. De flesta killar ser inte om du har lagt ned pengar/tid på kläder. Det är helt andra saker som är viktiga. Tjejer klär sig för andra tjejer.
Nä, jag behöver verkligen inte imponera på denna killen, han är redan i hamn så att säga. Men nu när jag får tillfälle att faktiskt klä mig lite finare vill jag ju göra det.

Jag har reagerat på det själv hur mycket jag knatar omkring i underställ hemma och hur mycket han får se mig i underställ.

Jag brukar köra ullkappa eller fuskpäls på vintern om jag inte vill köra på dunjacka.
Och till det antingen jeans, andra byxor som sitter snyggt eller kjol med tjocka strumpbyor och raggisar i skorna. Väljer hellre stövletter och fryser lite än skor jag tycker är mindre snygga i såna sammanhang.
Gärna någon varmare kofta i typ mohair etc och en snygg top.
Något varm att vira runt halsen i form av scarf etc..

Kolla outfit date winter på Pinterest för inspo.

Som man förväntas man artigt uppskatta kläderna (helkass på det såvida det inte ser ut som praktiska och sköna kläder), för att sen minsann bara bry sig om tjejen som person. Det ska visst vara nåt med balans i detta, men det är hopplöst eftersom olika tjejer iallafall ser det som olika viktigt.
Finns nåt uttryck om att det är den som bär kläderna som gör dem, och det ligger mer i det än många av vi män lyckas förmedla till många av de tjejer som ställer karlarna mot väggen för att få en åsikt.
Sen heter det att vi män inte bryr oss eller att vi är ointresserade. Nja - den enkla lösningen blir tyvär lite för ofta att göra vad man kan för att använda sitt påkerfejse så gott det går, eller så försöker man vara så entusiatsik i vilket fall som går utan att det verkar alltför tillgjort. Risken är att man blir påhoppad om att man bara ser utsidan är utseendefixerad osv.

Skaffa du den där tröjan eller ta på en annan - känner du dig bekväm i det du tar på dig så blir det utmärkt.

Nä, jag behöver verkligen inte imponera på denna killen, han är redan i hamn så att säga. Men nu när jag får tillfälle att faktiskt klä mig lite finare vill jag ju göra det.

Jag har reagerat på det själv hur mycket jag knatar omkring i underställ hemma och hur mycket han får se mig i underställ.
Skalkläder på understället så är det löst då!

Det är kanske helt orelaterat till ämnet :) men ett par tjocka nylonstrumpbyxor (typ 60 den eller mer) och en mjuk jerseyklänning tycker jag är lika bekvämt som underställ att slofsa runt i tillsammans med ett par knästrumpor i ylle :D om man nu ville vara kvinnlig hemmavid eller ngt.

(underställ är väl iofs jättekvinnligt, följer kroppen :D mitt är dock noppigt och jag har bara ett och ett halvt så får inte slita på det.).

(Å andra sidan kanske jag har jättefel för jag trivs att slofsa i jeans med.)

Jag har ett par mockaboots (typ Chelsea) ifrån tiger med extra ullsulor i nu under vintern, bara kalvskinn i sulan annars så mycket välbehövligt!
Även ett par overkneestövlar ifrån Ralph Lauren och Marc Jacobs men dom är dock bäst vid barmark alt väldigt lite snö, allt blir snyggt med snygga skor! ;)

Sen varvar jag en pälskappa och en lång ullkappa ihop med en bra halsduk och käcka handskar, tjockare tumvantar och ett vackert pannband vid behov.

Under har jag vanliga kläder men för en promenad hade jag kanske tagit ett par tjockare tights i sammet och en svart klänning/tunika över, förmodligen en snygg kofta ovanpå det :)

Det är ju busenkelt att vara chick och snygg på vintern, värre på sommaren då man måste passa sig för svettfläckar! Haha!

Det är kanske helt orelaterat till ämnet :) men ett par tjocka nylonstrumpbyxor (typ 60 den eller mer) och en mjuk jerseyklänning tycker jag är lika bekvämt som underställ att slofsa runt i tillsammans med ett par knästrumpor i ylle :D om man nu ville vara kvinnlig hemmavid eller ngt.

(underställ är väl iofs jättekvinnligt, följer kroppen :D mitt är dock noppigt och jag har bara ett och ett halvt så får inte slita på det.).

(Å andra sidan kanske jag har jättefel för jag trivs att slofsa i jeans med.)
Kan inte låta bli - fiberunderställ från HH, orange!

Men titta här så sexig man kan bli i Helly Hansen :p

7040053342071_sportamore_001.jpg

Enda haken jag ser är att det är typ dubbelt så dyrt som en klänning och ett par strumpor så inte att slita på :eek:.

Typiskt, ägnade säkert många sekunder åt att hitta ngn manlig i sexigt underställ från HH men det var för jobbigt :D, bilderna är utan huvud för det mesta. (har för mig att du kanske är det).

(och sorry ts, borde inte göra så med din tråd egentligen)

• Gilla
Reactions: ptr
Skaffa du den där tröjan eller ta på en annan - känner du dig bekväm i det du tar på dig så blir det utmärkt.
Ja, men så är det ju. Man måste vara bekväm i kläderna annars utstrålar man att man inte är bekväm och avslappnad. Det syns jättetydligt på en människas kroppspråk ifall den är missnöjd med hur den ser ut även om det är just för dagen.

Snön fortsätter ju att vräka ner, ska bli intressant att se vad jag gräver ut ur garderoben för jag måste använda någonting jag redan har då jag fick ett psykbryt på stan igår över att jag är för fet och ful. :/

• Gilla
Reactions: ptr
Jag vet inte om det är jag som blivit gammal och vinglig - men på mina Martens blir sulorna hårda och hala nu. Det är ett problem som aldrig uppstod varken på 1980-tal eller 1990-tal. Det var bättre förr.

PS i morse såg jag en kvinna med svarta over-knees med låg klack. Till det bar hon en svart, stickad klänning (ev tröja och kjol) med jättekrage och lårlång kappa med A-linje. Snygg siluett, men lite mycket svart (iofs ett tjusigt grafiskt element mot den vita snön)

Ja, men så är det ju. Man måste vara bekväm i kläderna annars utstrålar man att man inte är bekväm och avslappnad. Det syns jättetydligt på en människas kroppspråk ifall den är missnöjd med hur den ser ut även om det är just för dagen.

Snön fortsätter ju att vräka ner, ska bli intressant att se vad jag gräver ut ur garderoben för jag måste använda någonting jag redan har då jag fick ett psykbryt på stan igår över att jag är för fet och ful. :/
kräver fotodokumentation så vi "ullor" kan få tips!

Jeans och en stickad tröja?
Eller en långärmad tröja plus en tjock vinterjacka som lämnas öppen?

Jag är sån som går runt i overkneestrumpor och kortkjol på vintern, inga problem. Lite kallt i bilen men sen är det inte många minuter tills man kommer till något varmt ställe:) Halsduk värmer mycket

kräver fotodokumentation så vi "ullor" kan få tips!

När jag tänker efter kan jag säkert gräva fram en del trevliga plagg i min garderob - en vintage skinnkappa med pälskrage som jag tagit över från min mor, det stora problemet är att kombinera kläder så att de tillsammans inte ser ut som man har fyndat på myrorna och ser ut som en baglady istället för en chick modekännare.

jag fick ett psykbryt på stan igår över att jag är för fet och ful. :/

... så så, vi har alla varit där. Det är lugnt. Vi är varken feta eller fula, det bara känns så.

Jag hade nog tagit jeans och höga stövlar, en kappa och något trevligt under - möjligen skjorta med tröja över. Städat, propert och lätt att klä upp med örhängen, ringar och klocka. Och smink.

Min inspo:

dagens-6-684x1024.jpg

hmprod

48708-00.png

Du måste ju visa resultatet sen.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 724
Senast: Lobelia
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 893
Senast: ako
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?