Hur ser man chic ut på vintern?

Nja, det är hela outfiten. Jag som normalt har rätt bra stil (enligt mig själv) känner att detta är utanför min klädzon lite. Jag klarar av kontoret, stallet, ut på tur, gymmet, finare baler, men just detta med att vara snygg, kvinnlig, ledig men ändå fin är inte min starkaste sida riktigt.

Det ska tilläggas att killen sett mig i både stallkläder, mysbyxor hemma och i kontorskläder, därför jag kanske vill lägga lite extra krut på att se snyggare ut medan jag får tillfälle. Lite mer kvinnlig, lite mer chic helt enkelt.
Snygga kappor och sjalar eller halsdukar, finns det väl rätt gott om. I olika prisklasser.

Nja, det är hela outfiten. Jag som normalt har rätt bra stil (enligt mig själv) känner att detta är utanför min klädzon lite. Jag klarar av kontoret, stallet, ut på tur, gymmet, finare baler, men just detta med att vara snygg, kvinnlig, ledig men ändå fin är inte min starkaste sida riktigt.

Det ska tilläggas att killen sett mig i både stallkläder, mysbyxor hemma och i kontorskläder, därför jag kanske vill lägga lite extra krut på att se snyggare ut medan jag får tillfälle. Lite mer kvinnlig, lite mer chic helt enkelt.

Vad är det för slags dejt? Om ni ska på typ restaurang funkar ju tunnare skor. Men ska ni på vandring är det kanske läge för frilufts-Ulla ändå.

Vad är det för slags dejt?
Det är middag och en aktivitet. Vi kommer väl inte gå några längre sträckor, men med tanke på att det snöar rätt kraftigt idag och det kommer vara isigt i stan blir det att ha relativt bra skor. Skor har jag egentligen som passar, det är inte skorna som är problemet. Det är att få ihop en snygg, kvinnlig outfit där jag är lite mer chic än hemma i fleecebyxor och linne.

Jag inser ju mer jag tittar in i mina garderober att jag inte kvalificerar in som vinter-chic. Under de andra årstiderna klarar jag av att hantera vädret och se snygg ut, men inte riktigt nu när det är -10 och yr snö.

Jag inser ju mer jag tittar in i mina garderober att jag inte kvalificerar in som vinter-chic. Under de andra årstiderna klarar jag av att hantera vädret och se snygg ut, men inte riktigt nu när det är -10 och yr snö.
Släng på ett par underställsbyxor under ett par av dina byxor som du känner dig fin i :)... Om jag ska vara snyggt på stan någon gång så brukar jag ta min kappa. Lite för kall för nuvarande väder men har en tunn dunjacka under, sedan nån av mina lite finare halsdukar som inte alls är sådär gigantisk.

För det första, så är inte modellbilderna på vinterkläder "riktiga" då de oftast plåtas redan på sensommaren/hösten. För det andra så ja så står dom och fryser för att få till en bra bild.

Men, man kan se någorlunda snyggt klädd ändå.
Finns tex snygga svarta läderstövlar som har värmande ull i sig, vet att Ecco bl.a. Haft sådan modell.
Sen kan man ha på sig värmande leggings i mer ylle-material med en lång klänning över och sedan någon kofta, och varm lång yllekappa.
Så ser man mer vinterchiq ut än friluffs-Ulla!

Jag hade klätt mig i såhär:

-Varmare långärmad (snygg) tröja.
-Kofta eller tunnare jacka ovanpå den.
-Vinterjacka. (Jag har en snygg, figursydd dunkappa som slutar mitt på låret)
- Halsduk.
- Keps om det snöat och jag inte vill ha luvan på - för att skydda sminket.
- Jeans eller snygga byxor. (Har ett par fleecefodrade byxor i fejk-skinn, älskar dem!)
- Stövletter med ullstrumpor.

Då hade jag känt mig fin oavsett om vi var inne eller ute, och tillräckligt varm för att vara bekväm under hela daten. :)

Typ såhär fast hela byxor och skor med skaft och gärna klack. :)
With-white-blouse-distressed-pants-printed-shoes-and-black-bag.webp

Jag brukade klä mig i klänning med tjocka typ yllestrumbyxor, yllekappa, halsduk och en hatt. Och något slags underställ på överkroppen. Men det är ju såklart inge lika varmt som att klä sig i tjocka fritidskläder som jag gör nu efter att blivit trött på att frysa hela tiden.

Tycker det jobbigaste är att jag ogillar att få smink på halsduken :down: Jag gillar min vinterjacka men den är inte så himla chic som de ovan. Men under den kan jag ha både en fin, varm stickad tröja och väst eller en varm stickad klänning o väst. En lämplig halsduk, höga vinterstövlar med typ benvärmare och en bred fejkpälskant gör att de värmer ändå upp till en bit på knäet. Då funkar det med typ strumpbyxor o termoleggins eller jeans ev med strumpbyxor under (jag hatar långkalsonger) utan att det blir kallt. Skinnhandskar o ev mössa eller den stora luvan (som är tillräckligt stor för att skydd mot allt yttre väder :love: ) så skulle jag klara mig bra o ändå känna mig inte friluftsklädd.

Det är middag och en aktivitet. Vi kommer väl inte gå några längre sträckor, men med tanke på att det snöar rätt kraftigt idag och det kommer vara isigt i stan blir det att ha relativt bra skor. Skor har jag egentligen som passar, det är inte skorna som är problemet. Det är att få ihop en snygg, kvinnlig outfit där jag är lite mer chic än hemma i fleecebyxor och linne.
Såhär? Eller en längre mörk kappa?
Fördelen med en varm sjal är att man ju också kan lägga upp den på huvudet för att skydda öronen och bara se just chic ut.
preview.jpg

En liten uppdatering är att jag ju insåg att jag behöver köpa nya kläder så jag begav mig till stan för att shoppa mitt i snöstormen. SUCK! Jag ser ju inte klok ut. Testade massor med kläder och gav verkligen allting en chans, men icke någonting som passade riktigt bra. Hittade dock en tröjapå HM jag faktiskt kunde tänka mig, men inga byxor eller kjol. Mökligtvis att jag åker in imorgon och köper den där tröjan och har den till någonting jag har hemma. Jag jobbar inatt och ska bara sova till lunch imorgon så jag har gott om tid på mig imorgon att förbereda mig ändå.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 724
Senast: Lobelia
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 893
Senast: ako
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?