Hur ser man chic ut på vintern?

Nej, jag skulle väl snarare säga att det handlar om att min identitet inte sitter i mina kläder, utan i vem jag är.

Att alltid gå i samma kläder ger väl mig snarare en signal om osäkerhet, det sitter i kläderna.
Ja, det behöver ju inte vara osäkerhet. Kan vara ointresse med.

Men oavsett bör man ha nog intresse av andra att ta in att för andra kan annat än ens eget vara viktigt.
Så behöver man inte dra på om att folk förställer sig, inte är sig själva etc.

Ja, det behöver ju inte vara osäkerhet. Kan vara ointresse med.

Men oavsett bör man ha nog intresse av andra att ta in att för andra kan annat än ens eget vara viktigt.
Så behöver man inte dra på om att folk förställer sig, inte är sig själva etc.

Det finns ju jättemånga som är intresserade av mode på ett helt annat plan än jag är (som intresserar mig mer för en profil än i den utsträckning som t ex Tornblomma, som lever mode och kan plocka ihop saker jag hade sett försöksutsläppt i - och rocka det som en en stjärna). Jag känner inte att jag behöver berätta för dessa modegurus att jag inte är lika intresserad av mode och kläder, och att jag därför anser mig vara lite mer äkta.

Det finns ju jättemånga som är intresserade av mode på ett helt annat plan än jag är (som intresserar mig mer för en profil än i den utsträckning som t ex Tornblomma, som lever mode och kan plocka ihop saker jag hade sett försöksutsläppt i - och rocka det som en en stjärna). Jag känner inte att jag behöver berätta för dessa modegurus att jag inte är lika intresserad av mode och kläder, och att jag därför anser mig vara lite mer äkta.

Nej, det är väl rätt sällan man har behov av att tala om hur mycket bättre man är som människa för att man inte väljer samma som andra. ;)

När jag ska vara lite fin så blir det: fårkappa, jättevarm, min farmors ursprungligen.
(Lite mer till vardags blir det en fjällrävenjacka), tycker ändå den är fin i passformen osv.
Mössan är a och o, ingen vinter utan mössa! (Eller om det är tvärtom?)
Min finmössa är i ull och med en rosett, påminner lite om en hatt.
Skorna tycker jag är svårast men det finns hyfsat varma med klack och med en storlek större och med inlägg och raggsockor i är det ok.
Långkalsonger i merinoull så inte låren förfryser. Finns som ser ut som leggings, ser alltså helt ok ut.

Ja vissa gillar rollspel, vi andra skiter i vilket. Folk får ta oss som vi är,,,,,eller skita i det, det är inte vårat val alltså äger vi inte problemet.
Fast är det rollspel att klä sig efter årstid och aktivitet? Jag förstår inte tankegången att man är olika personligheter i olika kläder. Jag är ju samma människa oavsett om jag är klädd för att åka skidor eller gå på opera. Förstår inte hur rollerna kommer in där faktiskt för vem är man om man inte är sig själv och hur ändras man för att man sätter på sig andra kläder?

Hur klär man sig ens som någon man inte är om man inte klär ut sig då förstås?

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 723
Senast: Lobelia
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 893
Senast: ako
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka