K
kaktusen
Sv: Hur ser era ridtravare ut, exteriörsmässigt?
Nu funkade det
Nu funkade det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skitsamma, har ni något emot travare så är det bara att ni pyser iväg från den här tråden!
Den är till för glada & trevliga ridtravarälskare! Syftet med den är att dom ska kunna visa upp sina fina hästar & dom har valt sina hästar för att dom älskar dom
Vad spelar avel för roll? Det spelar extremt stor roll. Att tro något annat är exremt korkat.
Självklart är det så, men det är i alla fall så att det är just - avel - som har producerat fram hästen, oavsett om det är en ridponny, travare eller ett halvblod.
Jag har haft ett halvblod som är avlad rent för hoppning. Hoppade som en gud ute i skogen men om du försökte trava över en bom på ridbanan så fick du problem. Du kan ta åsnan till vattnet men aldrig få den att dricka....
Sålde kräket och köpte en varmblodig travare istället. Älskar att hoppa och gör det väldigt bra. Kommer säkert att gå 120 när han om några år är klar. Men jag har bara ambitioner att hoppa lite lokalt och rida lite dressyr på LB nivå. Så mitt vbl fungerar alldeles utmärkt till vad jag köpte honom till. Kan tillägga att när jag hade sålt halvblodet hade jag till övers ca 70000kr att spara.
Där ser man. Som du säger, individen kunde/ville inte, ett annat halvblod hade troligen klarat att trava övar bommar men den du hade gjorde inte det, då spelar det ju ingen roll vad papprena säger. Härligt att du i alla fall hittade en häst som passar dig Önskar er lycka till!