Hur rider ni ut?

F

Frankiiee

Jag undrar, hur många föredrar att rida ensamma eller fler när ni rider ut? :)

Själv är jag lite kluven i den frågan. Det är ju hur mysigt som helst att rida ut själv en sen sommarkväll, men sen kommer alla olyckstankar fram och vad som skulle kunna hända.

Då vill man ha någon med i fall olyckan skulle vara framme. Sen är det ju roligt med att vara fler :)
Hur rider ni ut?

Sv: Hur rider ni ut?

Om hästen är lugn och trygg i sig själv så rider jag gärna ut själv. :D

Finns det passande sällskap så är det ju självklart skoj att rida ut tillsammans också. :)

Känner väl att jag kan göra mer övningar och koncentrera mig när jag rider ut själv. :laugh:

Rider i stort sett alltid själv, mycket lättare att bara anpassa sig efter sin egen häst. Min skrittar på rätt bra hem och rider man med någon annan då blir det nästan bara tjafs. Vill jag ha sällskap kör jag istället så kan sällskapet sitta med mig på vagnen :D

Villket som :) ibland rider vi själva ibland med sällskap. Spelar ingen större roll:D

Jag rider i princip alltid själv, pga brist på ridsällskap.

Jag tänker inte nå på att det är säkrare om man är fler.
Jag jobbar min häst nästan lika mycket när jag rider med flera, än när jag rider själv.
Oftast blir det lite längre ridturer när man rider fler, så jag rider oftare på lång tygel då.

Där jag bodde förut så red jag alltid ut själv och stortrivdes med de. När jag rider själv så får jag själv bestämma vilket tempo, vilken väg osv.
Där jag bor nu får jag sällskap ibland. De är roligt att ha någon att prata med och så. Speciellt om man ska rida längre rundor.

jag avskyr att rida ut med andra om man inte bara ska skritta..
ska man bara ut och skritta och typ åka häst så är sällskap ok men inte annars

För tillfället står pållan i en sommarhage med en ponny, och den ponnyn rids inte, så jag får ge mig ut själv. Men det är mysigt! Jag kan bestämma precis hur jag vill rida, var jag vill rejsa, var jag vill sakta av, vart jag vill rida, ja ni fattar. ;)

På stallet hon står höst - vinter - vår har jag bara ridit ut med sällskap än så länge. (Nyss ditflyttad innan betet.) Men det beror på att det är ett stoooort stall med 40 boxar/spiltor (ridklubb) och jag känner iprincip alla, då blir det oftast så att man rider ut med en kompis. Men i höst sen (när jag har lärt mig vägarna vill säga :p) så blir det till att rida ut själv mycket. Iallafall så länge det är ljust, är det mörkt går jag inte en meter utanför stallplan om jag är själv! :angel: Men som tur är har vi ju två ridhus också, så att fegisen jag kan hålla igång även då! :D

Jag rider för det mesta ensam och trivs bra med det. Men ibland har jag sällskap och då trivs jag lika bra med det också :)

Jag rider för det mesta ensam. Jag trivs med det men jag har en kompis som även brukar rida med mig.Inte så ofta men någon gång i veckan :d

Jag skulle verkligen vilja rida tillsammans med någon ibland men ssaknar man ridsällskap så gör man. Att rida ut själv har sina fördelar om jag t ex vill dressyra lite på vägarna men när jag bara är ute och fjantar runt vore det roligt att vara flera. Angående olycksrisken så föröker jag att alltid ha säkerhetsväst och självklart hjälm vid uteritter (på den småfeta, dumsnälla b-ponnyn). Dessutom har jag alltid mobilen i fickan när jag är i stallet eller rider, det känns som en extra försäkring om nåt skulle gå snett..

Jag rider gärna själv när jag vill jobba lite mer seriöst så att säga, vissa slapprundor med. Men det är kul att rida med kompisar när man bara ska ha kul.

Jag rider oftast ut själv. Gillar att kunna bestämma tempo och väg själv och slippa anpassa farten till ngn annan :p

Jag rider dock endast ut själv om jag känner mig säker på hästen jag rider. Försöker heller inte rida alltför långt bort och undviker mkt trafik och stora vägar att korsa.

Ibland kan det vara skönt att rida tillsammans med ngn, men så blir det mest prat och mindre ridning/tempo tycker jag ;)

Sen upplever jag att olycksrisken ökar ju fler ryttare som är med...

Jag rider ut själv, men mig gör det ingenting, ridit ut någon gång med sällskap (3 för att vara exakt) sen vi bytte stall i vintras, och det beror på, ska man ut och skritta kan jag ha sällskap, men annars rider jag helst själv, lättare att koncentrera sig på pålle och inte behöva tänka på de andra ekipaget, och så kan man göra det man själv känner att man behöver för dagen utan att någon annan kanske blir sur för att man inte tänkt samma som dem.

Jag håller på och rider in min och då föredrar jag att rida ensam. Ibland händer det att jag rider med någon jag verkligen litar på men då är det bara skrittsällskap.

Jag är så van att rida ensam då jag ofta genom åren saknat ridsällskap samt bara haft unghästar som skall ridas in så jag tycker nog det är skönast att bara vara jag och hästen. Blir lugnast och säkrast så.
När det handlar om säkerheten så känner jag att det kan hända mer om man är fler än om man är ensam och mer foukuserad.
Därmot tycker jag det är roligare att rida fler vid ex. ridkurser eller när man tränar för där ser fler par ögon en bara ett.

Senast ändrad:

Jag gillar inte sällskap när jag rider, så helst är jag själv!

Jag varvar mellan att rida ensam och med sällskap. När jag har sällskap så blir det mer att man tar en avslappnad ridtur. Och när jag rider ut själv så kan jag koncentrera mig på det jag vill göra dvs olika ridövningar eller bara ta det lugnt...

jag gillar både och :D

Jag rider helst ut själv faktiskt. Då kan jag rulla på i ett tempo som passar mig och hästen och slipper ta hänsyn till andra hästar och vilket tempo de går i.

Tyvärr är pålle inte riktigt överrens med mig om det men vi jobbar på det.

Jag rider oftast själv. Tycker det är skönt när jag kan lägga all koncentration på hästen o inte beöver prata med någon annan samtidigt. Då kan jag lägga upp det hela hur jag vill, prata högt med hästen, osv.

Men samtidigt är det kul att ha sällskap. Ibland är det skönt, ibland bara jobbigt. Det varierar. Jag föredrar att ha sällskap när polle är väldigt pigg, han slappnar av mer med andra hästar i sällskap då.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 278
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25