hur reagerar din hund?

wtf

Trådstartare
Du är ute och rastar hunden ensam en kväll när du plötsligt blir utsatt för ett våldtäktsförsök. Såklart blir du rädd, skriker och kämpar emot.
Vad gör din hund?
Vad har du för ras?

Sv: hur reagerar din hund?

Oj, det är ju jätte svårt att veta men jag tror så här:
Leia springer en bit bort och skäller som en besatt medan Nikita inte tvekar en sekund att gå på och åtminstone bita förövaren i vaden. Sen om hon lyckas är ju en annan sak, hon är ju trots allt inte så stor. Men de kommer garanterad låta iaf.

Har dv.schnauzer.

De vuxna jämtarna, terrierna, bc'n & finsk spetshanen skulle nog inte tveka en sekund med att med tänder och attack försvara mig. Finsk spetstiken, unghundarna av jämte och lapskan skulle nog inte vara mogna för att gå i närstrid utan hålla sig relativt nära och vrålskälla , om man går efter ålder etc. som är nu.

Om nu någon är så idiotisk att våldta någon som är ute och rastar flertalet hundar (varav majoriteten är stora hundar) så förtjänar de att bli behandlad som ett grisöra och processen med sådana är kort :devil:

Han skäller (högt!) tills han blir blå ;) och ger sig antagligen på förövaren med tänderna (och morrar).

Han är en västgötaspets. De vaktar och varnar med skall, men kan absolut ta till tänderna för att skydda husse/matte.

måste bara kommentera din avatar. Vi har samma IKEA-råtta åt vår lille Cilas. Bästa leksaken nånsin tycker han! För det var väl en sån du hade på bilden?

För övrigt skulle nog lill-skorven än så länge bara bli jätteglad över att nån kom springandes mot mig (och honom). Han älskar nämligen alla! sen skulle han nog bli paff och rädd om jag började skrika.
Men om nåt år kanske det är andra bullar! Hoppas det iaf...

Om nu någon är så idiotisk att våldta någon som är ute och rastar flertalet hundar (varav majoriteten är stora hundar) så förtjänar de att bli behandlad som ett grisöra och processen med sådana är kort :devil:

Haha nu fick man upp en fin bild i huvudet :DMen så sant, så sant! :)

Mina skulle noginte hoppa på först, utan "vad GÖR ni??" Sen skulle de gå in för att slita i stycken....

Edit; De är en Irländsk setterhane och en Australisk terriertik.

Jag blev utsatt för ett angrepp tillsammans med min tidigare hund. - Tror inte mannen som hoppade på mig riktigt var beredd på att det var en hund med i bilden. (Jag kände förövaren, hunden hade jag fått bara några dagar innan)

Hunden sattsade ganska elakt rakt mot halsen på mannen. :crazy: Lyckades få in två ordentliga bett i armen och han skulle förmodligen inte släppt om jag inte lyckats dra loss honom.

Rottweiler/Shäfer-korsning - som avlivades senare då han inte var riktigt frisk i huvudet. Den gången var jag dock glad åt honom.

Min förra hund skulle först börja skälla som en gaaaaaaalning, om människan sen inte slutade så skulle han nog ta till tänderna.
Det va en wheaten hane.

han vaktade mig när vi va ute o gick i mörkret och det gick folk mot oss och pratade högt osv. Det gick inte att rubba honom ur fläcken fören människorna gått vidare. Jag hade nog inte våldtagit mig själv om han hade varit med.. :rofl:

Jag har en rottweiler/dobberman som är det mesigaste som går på 4 tassar. Jag har faktiskt ingen aning om hans rekation om det skulle hända något åt det hållet. Idagsläget vet jag att han välkomnar alla vi möter oavsett hur mörkt och otäckt det är, och oavsett om jag är lite nervig, men jag hoppas att han försvarar mig!

Jag tror att de flesta hundar faktiskt INTE skulle gå i närstrid, däremot kanske på avstånd stå och SKÄLLA som galningar..

Min GD ( Atlaz ) hade kutat hem, men å andra sidan ska det vara en jävla dum en som försöker hoppa på en tjej med en 90 cm hög hund( mkh) och 90 kg tung från början ;) ( dom kan ju omöjligt veta att han är en fegis )

Schnauzer jag hade VET jag skulle ha attackerat, han var vass och kaxig och visade prov på att han kommer att försvara mig till sista stund.. Men han skulle nog inte försvara någon annan i familjen ;)

Tror inte att min Cane skulle "gå i strid" direkt, han saknar lite av den jävlaranamman.... Däremot tror jag att om han märker att jag inte klarar mig hade han nog gjort vad som krävdes för att få matte på fötter igen.... Den lille (5 mån) vet jag inte riktigt, han har än så länge mer jävlaranamma i sig än den äldre, Men CC ska inte hugga först å fråga sen utan tvärtom, tror bägge mina är där iaf....

Jag tror att de flesta hundar faktiskt INTE skulle gå i närstrid, däremot kanske på avstånd stå och SKÄLLA som galningar..

:bow: Precis, jag tror många har lite för höga förhoppningar om sina hundar.

Kan säga att min terrier förmodligen hade ställt sig en bra bit ifrån och skällt som en tok. Hade taxen levt hade han garanterat kommit till undsättning. Hade jag haft båda hade terriern hakat på i tex en eventuellt fotm,flytt mer än fem meter, kommit tillbaka när det såg ut att gå, nafs..och springa iväg..etc :D

De flesta tror nog för mycket på sina hundar. Sanningen är nog den att få icke skyddstränade hundar skulle gå i närkamp med en okänd förövare och om de mot förmodan skulle försöka så räcker det antagligen med en välriktad spark från förövaren för att hunden ska välja flykt som lösning.

Min lilla rottistik skulle låta som en hel arme lejon men fly undan om förövaren säger BU.

Schäfern, som är skyddstränad, är rätt ringrostig så jag är mycket osäker på hur han hade agerat. Säkerligen skällt, ev gått i bett i arm eller ben men vid en motattack tror jag inte att han skulle stå emot i nuläget.

Jag joggar ofta på kvällarna, oftast på platser långt ut i spenaten och visst ger det en viss trygghet med schäfern men jag har alltid en plan B i huvudet. Spray i fickan, nyckelknippan i handen för att snabbt kunna "tillverka" ett litet snyggt knogjärn:devil: Självskyddsträningen sitter också i bakhuvudet även om det var ett tag sen.

min kooikerhondje på åtta månader skulle nog skälla som en galning.... men inte göra så mkt mer. han är så mesig (och dessutom väldigt ung).
men det är såntdär man inte kan veta.
Och jag vill nog inte veta heller :crazy: egentligen.

De flesta tror nog för mycket på sina hundar.

Jag trodde nog tvärt om lite för lite om min hund. Jag hade kännt honom i många år på "avstånd" innan han blev min och trodde aldrig att han skulle kunna skada någon, så genomsnäll hund fick man leta efter.

Dock tror jag inte att attacken mot min "gärningsman" handlade om försvar av mig - han visade sig med tiden bli aggresiv i nya situationer. :crazy:

Min hund är en rondell som jag tog som omplacering när han var ett år.
Han är spets, stövare, gråhund, border collie och golden.

Jag vet av erfarenhet vad han gör:crazy:

Han skäller, morrar och kastar sig mot angriparen med blottade tänder, detta räckte för att skrämma bort idioten.

Första gången var det mot min dåvarande sambo när han gick i närstrid mot mig, vi hade bott ihop i tre år då och hunden tyckte mycket om sambon, ändå gick han till attack den dagen sambon attackerade mig.

Andra gången var när vi var ute på kvällen, gick på ett ställe där det sällan vistas folk, en man kommer i kapp och frågar om hunden är attack tränad:eek::crazy: vill du prova eller svarade jag.
Hunden reagerade innan den idioten fått tag i mig ens en gång...

Älskar min hund:love:

Och nej han är inte tränad, men försvarar matte som tog honom från en mindre rolig miljö.

Jag håller med er andra om att de flesta nog har för höga förhoppningar på sina hundar.

Jag vet inte hur min hund reagerar. Jag har konsekvent dämpat alla tendenser till "vaktande", och min hane har aldrig behövt lösa sådna problem. Det gör vi människor i första hand. I andra hand gammeltiken (när hon levde)
Jag skulle få spader av att ha en hund som skällde på folk som såg "skumma ut" eller riskerade att gå ur hand och klippa någon dum fyllo som snubblar på oss i spårvagnen.

Jag vet att de skulle krävas en rejäl retning, han blev inte arg på "dumpe" på Korningen tex, Han noterade att den flög upp och struntade sedan i den. Varför skulle han bli arg eller rädd resonerade han.. Spökerna sprang han inte på direkt lite skumma var de men när jag gick fram så så konstaterade han att de inte var nåt hot de heller.

Han litar på att jag fixar saker och han har mkt lång stubin innan han blir förbannad. (har bara sett honom förbannad 1 gång på 6 år...) Alltså så det troligen krävas ett rejält fysiskt angrepp (om) innan han griper in, och det vette fan hur många smällar han står pall för innan han pyser - å andra sidan så vet jag ju inte hur han skulle vara om han tände till rejält.

Den gången jag blev angripen, så stod hunden bunden utanför bortanför mitt synfält. Min pv som kom såg att hunden försökte ta sig in till mig och var upprörd, men därifrån till att avvärja ett angrepp är det rätt långt.

Å andra sidan så skrattar jag fortfarande åt när min mamma ringde och beklagade sig över att jag promenerade på ett ökänt ställe nattetid.
"Men mamma, jag har en doberman i ena handen och en rottweiler i andra.. Jag är rätt säker på att våldtäktsmän väntar på nästa tjej"

Senast ändrad:

Ja säg det, han skulle nog morra och skälla som sjutton men jag vet inte om han skulle gå till angrepp. Han kan morra ordentligt om han ser någon misstänksam figur när vi går på kvällarna så man kan ju hoppas att han i så fall skulle morra på den som tänker angripa mig innan han gör det och att den människan kommer på bättre tankar :D Jag har en Leonberger hane på 78 cm och 65-67 kg (20 månader) :)

Jag tror smilla(golden) skulle vifta på svansen o pussa på förövaren o förmodligen vara med och brottas på sitt eget vis -hon älskar nämnligen allt och alla. Kan knappast tänka mig att hon skulle få för sig att attackera. Men lilla bella (JrTC) skulle nog tugga en del i förövaren, hon har så stort ego och brukar iaf flyga på andra hundar som är på smilla. Men jag vet inte, det är svårt att säga.

Skyddsträning håller visst en tränare i vårt område, vi skall förhoppningsvis gå en vardagslydnad för honom i höst. Men tror ni att en golden går att skyddsträna eller måste man ha en hundras med stark vaktinstinkt?

Skulle tro att schäfern angriper, i a f om det är jag som är ute med honom.
När husse kittlar matte och matte hamnar på golvet blir han väldigt störd (eller kanske han bara försöker hjälpa husse...:angel:)
Nä, skämt åsido, även om vi inte hunnit långt i skyddsträningen är känner jag mig säker, han är ingen hund som ställer sig och skäller på avstånd...

10674033.jpg

Men angriper man ngn som är ute med en schäferkamel som är 70 cm hög kan man inte ha mkt IQ...:p

Ang avatern med IKEA-råttan: Kamelen har den blå bläckfiskern och äääälskar den. (Stora-tuffa-förhoppningsvis-blivande-väktarhunden... hehe)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka