Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

finns ingen. bara acceptera ;)

mina inlägg ryker lite hipp som happ, aldrig några förklaringar eller liknande.
men det fick jag inte på min 6 månader lång banning heller, jag var bara "dum" tydligen.

Sv: Hur otrevlig får man vara innan inläggen raderas eller det kommer en varning?

Honung, du kommer aldrig att ha en chans att förstå, för att kunna göra detta så måste du se helheten, alla inlägg som plockas bort och vad det får för konsekvenser. Förutom detta så kanske du inte har samma preferenser som moderatorerna, att moderera är ingen exakt vetenskap, det finns många gränsfall.

Ytterliggare en komplikation är att en person kan bli bannad för ett mycket grovt påhopp och den andra för 100 elaka inlägg som bara går över gränsen vid enstaka tillfällen.

Du kanske inte skulle göra samma bedömning men utan hela underlaget har du inte en chans att ens ha en uppfattning. Det är dessutom inte avsikten att alla ska få veta allt, du har oftast inget grepp om vem som blir bannad, anledningen och hur länge så jag förstår inte hur du kan ens försöka jämföra.

Du kanske inte skulle göra samma bedömning men utan hela underlaget har du inte en chans att ens ha en uppfattning. Det är dessutom inte avsikten att alla ska få veta allt, du har oftast inget grepp om vem som blir bannad, anledningen och hur länge så jag förstår inte hur du kan ens försöka jämföra.

Here we go. Ett lysande exempel på konsten att göra sig dum på ett forum.

Goddag yxskaft eller va? :confused: Vad är det här för slags illariktat tjuvnyp?
Är avsikten att jag ska förstå hur korkad både jag och frågan var, eller vad i hela friden menar du? Har du ens läst tråden? :mad:

Jag kan inte svara på den frågan, eftersom jag inte känner till vad det hela handlar om. Bäst är att ställa frågan till aktuell moderator, och det behöver ju inte alls vara så att den bannade fått varningen pga en enda förseelse utan den kan ha föregåtts av tidigare saker sas.

För det mesta är det så, och detta gäller över samtliga forum. Ponera att man sköter sig illa 9 gånger i ett forum som modereras av en person, man skriver ett mycket fult inlägg i ett annat forum som modereras av en annan moderator. Så kan man bli bannad för det, eftersom man skött sig illa överlag sas.

Senast ändrad:

Here we go. Ett lysande exempel på konsten att göra sig dum på ett forum.

Goddag yxskaft eller va? :confused: Vad är det här för slags illariktat tjuvnyp?
Är avsikten att jag ska förstå hur korkad både jag och frågan var, eller vad i hela friden menar du? Har du ens läst tråden? :mad:

Jo jag har läst tråden och jag förstår att folk bl.a du försöker jämföra olika avstängningar och hur elaka folk är och ifrågasätter åtgärderna riktade mot trådskrivarna utan att egentligen veta hela bakgrunden. Mitt inlägg var avsett som en förklaring, och till skillnad från det jag citerar var det varken ett tjuvnyp eller elakt.

Hade jag inte varit hårdhudad hade jag dessutom trianglat ditt inlägg med motiveringen personangrepp det ligger klart på gränsen av vad som är acceptabelt, kanske över.

Jag vet inte vad det är för problem du har, men jag fattar fortfarande inte avsikten med dina inlägg, mer än att du anser mig vara en idiot som inget förstår och inte heller ska förstå. Fortfarande goddag yxskaft-svar alltså. :confused:

Jag kan inte svara på den frågan, eftersom jag inte känner till vad det hela handlar om. Bäst är att ställa frågan till aktuell moderator, och det behöver ju inte alls vara så att den bannade fått varningen pga en enda förseelse utan den kan ha föregåtts av tidigare saker sas.

För det mesta är det så, och detta gäller över samtliga forum. Ponera att man sköter sig illa 9 gånger i ett forum som modereras av en person, man skriver ett mycket fult inlägg i ett annat forum som modereras av en annan moderator. Så kan man bli bannad för det, eftersom man skött sig illa överlag sas.

Jo, så kan det ju vara, det förstår jag ju. Jag har själv fungerat som moderator på annat större forum och jag är väl bekant med att det finns gränser som får bägaren att rinna över, det är ju ganska naturligt. I detta fallet är den bannade personen inte någon frekvent människa i bannings-samlingen, och fortfarande undrar jag hur det kan komma sig att det inlägg som renderar banning fortfarande kan ligga kvar i den fortfarande öppna tråden. (vilket då alltså bara den enskilda moderatorn ska kunna svara på) Och - varför somliga som sätter i system att provocera och/eller samla på sig varningar och banningar fortfarande får vara kvar alls.

Jag vet inte vad det är för problem du har, men jag fattar fortfarande inte avsikten med dina inlägg, mer än att du anser mig vara en idiot som inget förstår och inte heller ska förstå. Fortfarande goddag yxskaft-svar alltså. :confused:

När jag läser dina inlägg så upplever jag det som om du totalt missuppfattat mig och tillskriver mig åsikter såsom att jag ser dig som en idiot och avsiktligt vill såra. Jag skulle önska att du läser mina inlägg för vad de är, en beskrivning av hur jag tror att det går till då jag uppfattat det som du missuppfattat hur det går till att moderera Bukefalos (jag har varit moderator här och är väl insatt i problematiken) och inte ett påhopp på dig.

I detta fallet är den bannade personen inte någon frekvent människa i bannings-samlingen, och fortfarande undrar jag hur det kan komma sig att det inlägg som renderar banning fortfarande kan ligga kvar i den fortfarande öppna tråden. (vilket då alltså bara den enskilda moderatorn ska kunna svara på) Och - varför somliga som sätter i system att provocera och/eller samla på sig varningar och banningar fortfarande får vara kvar alls.

Kanske var det ett annat inlägg som var orsaken (som plockats bort), personer behöver inte ha blivit bannad för ett visst inlägg utan för att jämt ligga på gränsen.

Det inlägg moderatorn anger i det banningsmeddelande till användaren ligger kvar.

Och - varför somliga som sätter i system att provocera och/eller samla på sig varningar och banningar fortfarande får vara kvar alls.
Det undrar som sagt jag också över. För mig är det ett mysterium att någon som uppenbarligen tycker att det är jätteroligt att förolämpa, provocera och komma med personliga påhopp på folk samt skryta över sina varningar (och till och med sina ansträngningar att bli bannad) får vara kvar på det här forumet.

Det inlägg moderatorn anger i det banningsmeddelande till användaren ligger kvar.

Det kan ju vara ett misstag (som Boj säger kontakta aktuell moderator) men det kan också vara så att inlägget i sig inte går över gränsen men att historiskt sett finns det mängder av inlägg som är på gränsen och avstängningen är en varning att personen i fråga ska tagga ner lite, man måste ju välja något inlägg. I så fall är det just det jag menar med mitt tidigare inlägg om hur moderening går till, att det handlar om helheten och inte ett enskilt inlägg.

Även moderatorer är människor och kan göra missar :angel:

*KL*

Tydligen är det ok för vissa att kalla andra i diskussionen idiot. Kom inte och säg utan att det är skillnad på personer. Hade jag kallat t.ex. Lobelia idiot hade jag jäklar i det bannats på en nanosekund!

*KL*

Tydligen är det ok för vissa att kalla andra i diskussionen idiot. Kom inte och säg utan att det är skillnad på personer. Hade jag kallat t.ex. Lobelia idiot hade jag jäklar i det bannats på en nanosekund!
Det stämmer inte. Inlägget i fråga har åtgärdats. Det skedde medans du skrev ovanstående inlägg. Så, kan vi fastställa att det inte ligger på personnivå - den här gången? Det ligger ibland på när vi har tid att åtgärda. Men du kanske tycker att vi ska ge 17 i att åka till jobbet innan vi modererat nattens trådar?

Alltså jag gillar dig skarpt tifo som moderator - största respekt för dig :bow: verkligen

men varför den sista slängen?

Och det frågar jag inte som ett påpekande till dig som person, utan utifrån en känsla att vissa användare diskuterar med enbart slängar. När tom moderator gör det så blir det tillåtet

Och anledningen att jag inte gillar slängar är att diskussionen lätt drunknar om de är för många. För snärten svider och för eller senare går någon i affekt och det spårar ur
.................
Lobelia

Tack för förklaringen - självklart har vi inte den hela bilden klart för oss
..................

KL (och ja jag tycker också en del troll får hålla på :o)

Såsom användare "tolkar jag" att "man" tillåts vara väldigt otrevlig och elak, så länge man inte går i affekt ?

Huruvida det är en korrekt iakttagelse eller inte vet jag ju inte.

Dessutom är moderatorer väldigt olika - de är ju människor

Senast ändrad:

Att det plockades bort är självklart och jag vet mycket väl att ni inte kan se allt omedelbart och det har jag aldrig haft någon åsikt om heller. Det var kanske jag som uttryckte mig luddigt.

Det jag vill påpeka är att en användare gång på gång bär sig för jävligt åt utan att h*n blir bannad. Jag tycker att Gunnar som har övergripande blick till sist borde se vad som pågår. Det faktum att ni plockar alla dessa inlägg tyder ju också på att h*n är över gränsen.

Utan att veta vilken tråd du pratar om:

Jag såg en banning nyss:)

Den kanske hänger ihop med tråden du menar.

Japp, det har den. Tack, då känns genast rättvisare.

Eller hur. När jag såg den började jag faktiskt tro på karma:laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 167
Senast: Hedinn
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 927
Senast: Nahar
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 198
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30