Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det beror väl på. Många rapporter lämnar vi utan åtgärd då inga regelbrott finns.
De flesta bannads-nya-nick ryker direkt vi är säkra på vem det är (och ibland kan vi inte vara säkra).
En del långtidsbannade släpper man in igen efter en viss tid "på prov". (Det brukar dock inte gå så bra eftersom övriga användare förvånansvärt ofta väljer att attackera dem i trådar istället för att rapportera till moderator att en bannad verkar ha återkommit, vilket inte är riktigt det beteende som vi vill se när vi provsläpper in någon.)
För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.
Exempel på presonangrepp
Det finns flera typer av personargument, vilka har fått egna namn:
* Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
* Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
* Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".
* Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.
de som är flitigast med att anklaga andra för att använda dem är oftast experter själv
Det där var väl väldigt opassande? Om man känner sig utsatt är det alltså uteslutande för att man själv bär sig illa åt? Dåligt omdömme att säga så tycker jag.
Lobelia igen. Du och jag kom igång på fel fot helt från min sida. Totally my bad
Såg dig i en diskussin nyligen
En förebild
Det finns alltså ingen som är utsatt för något om den inte gjort något själv först? Medvetet eller omedvetet.
Det finns alltså ingen som är utsatt för något om den inte gjort något själv först? Medvetet eller omedvetet.