Hur orkar man?

L

LadyBlue

Om två timmar ska min älskade goldentik få somna in efter 10 underbara år :cry:

429920059TysoWD_ph.jpg

Hur tar man sig igenom det här egentligen? :cry:
Helgen har vart fylld med tårar och mysiga promenader...
Hon har funnits där halva mitt liv, och vilka härliga år vi haft! :bow:

Sov gott min vän!
Fanni
Igen

Sv: Hur orkar man?

Usch ja det är aldrig lätt när det är dags för ett djur att vandra vidare men tänk på alla underbara år ni haft tillsammans och jag är säker på att hon har levt ett fantastiskt liv hos er!

*tröstkramar*

Kan tyvärr inte svara på hur man tar sig igenom det, man bara gör det. Tog bort min Älskade Mimmi i maj, och det var det värsta jag gjort i hela mitt liv. Men det var tyvärr det enda riktiga att göra. Skickar en varm Kram till dig och Fanni.

Jag satt just och funderade på hur det kommer kännas den dagen vi får ta bort min älskade lille goldenkille.

Tyvärr finns bara den hårda vägen all sorg måste ta sin tid, det tar alltid tid. Jag förlorade pappa när jag var 12, det tog/tar tid. Men man kommer tillslut förbi den jävligaste tiden, då när man kan se tillbaka på alla ljusa minnen.

Får jag fråga vad orsaken till att ni tar bort henne är?

Tack till er alla!

Orkade inte åka själv så pappa har just tagit henne med sig härifrån. :cry:

Vi har valt att ta bort henne för att, för det första är hon 10 år och har ett hjärtfel, hon lever på övertid redan. Sen har hon vart dålig av och till i sommar, och i slutet på förra veckan upptäcktes en stor tumör i livmodern. Den trycker på både ändtarmen och urinröret, så hon har svårt att göra sina behov. Fick då både kortison och antibiotika. Vi känner att det är bättre att låta henne somna medan hon är pigg, än att låta henne lida mer..

Sånna här gånger undrar jag varför man inte börjat med frimärken istället för djur.. :cry:

Jag tog bort min älskade goldenhane Tycho i juni. Just då kändes det som om man aldrig skulle bli glad igen, men på nåt sätt så överlever man fastän det känns som om hjärtat har slitits ur kroppen på en!

Tänk på alla fina stunder och att hon slipper lida, för inget djur ska behöva lida...det är vår förbannade skyldighet att se till att de får sluta sina dagar på ett värdigt sätt.

Stora kramar till dig och din älskade vovve.

///Karin

p.s Den här dikten skickade en vänlig själ till mig när min vovve avlivades och jag var otröstlig. d.s
Du sörjer så att hela världen stannar
och nästan hela hjärtat med
Tiden står stilla i sorgen,
saknaden kräver allt
utom tårarna

För tårarna rinner i floder
ur ett krossat hjärta
Din älskade vän är borta
Låt tårarna rinna,
gråt så mycket du vill
men ta sedan ett steg

Tårarna tar inte slut
bara för att de slutar rinna
Sorgen försvinner inte
bara för att du ler
Saknaden blir inte mindre
bara för att vardagen återkommer
Låt inte tomrummet efter din vän
fylla hela dig

Ta ett steg och ta vara på
glädjen din vän spred
Låt minnet förbli vackert
Du är inte ensam i sorgen
Du är inte ensam när livet fortsätter
Du är älskad

*Tröstkramar*

och en stor eloge till er som ser till hundens bästa :bow: och låter henne somna in innan hennes lidande blir värre.

Tack för alla värmande kramar!!
En timma sen hon fick somna, har nu lämnat av henne för kremering, så får vi begrava hennes urna på någon vacker plats.

Onnie: Otroligt fin dikt *gråter ännu mer*

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 118
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 310
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar