Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försöker hjälpa en vän att omplacera en hund. Har ni några tips på hur man gör?
den är en 9 årig bland ras Schäfer, Border collie och Labrador.Säger också kolla med uppfödaren. Eller om ni känner någon annan uppfödare inom rasen. De brukar ha nätverk och kan ibland hitta hem åt "sin ras".
Jag har bara haft omplaceringar, 5 st. De har jag fått hem via uppfödares nätverk.
den är en 9 årig bland ras Schäfer, Border collie och Labrador.
Ägarinnan håller på att gå bort den är trygg och fräsch och stabil. jag skulle gärna ta honom men är allergiskOj, det kan vara knepigt att omplacera en sån gammal hund, blandras som renrasig av större strl. Det är ju mycket möjligt att hunden går bort vilken dag som helst.
Där hade jag nog funderat på om den hunden verkligen ska behöva byta hem i den åldern.
Men är det fräsch, trygg, stabil etc kanske det kan gå.
Ägarinnan håller på att gå bort den är trygg och fräsch och stabil. jag skulle gärna ta honom men är allergisk
Norra Stockholms området men jag kan köra hunden om det behövs en bit från Stockholm
Döttrarna skriver så här.Vad vet du om hunden? Är den okej med andra hundar? Rumsren? Går att lämna hemma? Åker bil? Smärtfri? Drar i koppel? Inkallning? Sådana saker?
Det låter säkert som tusen frågor men om en ska sprida ordet är det bäst om det finns lite grund. Inte bara "blandrashund, nio år."
ingen fram gång än..
Försöker. men känns att jag faller kort.
Som @Sel skriver så verkar det lovande just nu.Det finns omplaceringssidor på Fejan. Om man är tydlig i annonsen och sållar bland de som hör av sig så borde hunden gå att omplacera till ett BRA hem.
Vid minsta tvekan på att inte kunna hitta ett bra hem så hade jag hellre avlivat en hund i den åldern, även om den har några fina år kvar. Det kan vara trixit att hitta hemmet som ger de där fina åren.
HärligtJust den här hunden verkar ha fått ett par lovande svar.