Hur ofta umgås ni med er partner?

piggelin

Trådstartare
Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..
 
Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..

Men om ni båda trivs med relationen på det sättet är det väl superbra att ni hittat varandra?

Jag tänker bara att du ska släppa begrepp som "alla andra" och "dåligt samvete" för att du gör saker på det sätt du (ni?) föredrar.
 
Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..
Vi har inte ens lagt vår semester samtidigt, förutom den veckan då vi ska iväg tillsammans. Nu är vi särbo i och för sig, men det var inte annorlunda när vi var sambo. Särbon har sina intressen och jag mina. Vi stämmer dock av gemensamma planer inför sommaren innan vi bokar upp annat, det kan vara så att "vi" har prio före "jag". Ibland :D
 
Om ni trivs med det så är det det enda som räknas.

Vi umgås inte heller hela dagarna på semestern. Ibland blir det ju så pga utflykt men en vanlig semesterdag gör vi olika saker och umgås kanske på kvällarna, men inte varje kväll.
 
Vad är "umgås"?

Är det att göra saker tillsammans?
I så fall umgicks jag och exet massor. Vi tillbringade kvällarna i stallet, var och en sysselsatt med sitt. Höskörden var också intensivt tid tillsammans. Åka på löshopppning med unghästarna gjorde vi också tillsammans regelbundet. Mat åts tillsammans.

Mden sitta tysta bredvid varann och titta på samma TV-skärm - det var sällsynt. Restaurangbesök var också väldigt sällsynta. Likaså resor (vem skulle sköta hästarna?)
Eller är det så att "Umgås" bara räknas om man åker på gemensam semester?


Kort sagt så begriper jag itne riktigt frågan.
 
Jag och min sambo har vart tillsammans i 8 år nu och bott ihop i 7 och halvt ungefär. Alltså vi umgås men kanske inte så mycket som andra par eller vad vet jag. Jag har ett stort behov av ensam tid och han har andra intressen en jag vilket gör att vi äter tillsammans, tränar 3 dagar i veckan på gym tillsammans men där i mellan gör vi helt skilda saker. Sen åker vi på semester tillsammans såklart, och går på bio ibland osv men oftast så sitter vi ju inte direkt ihop och jag har inget behov av de heller .
 
Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..
På semestern umgås vi mycket, vi reser ofta bort typ alla semesterveckor vi har och då umgås vi intensivt i vår lilla familj. Hemma till vardags går vi mycket omlott och uppskattar därför att få tid att hänga när vi är lediga. Nu med barn så blir det sällan vi umgås som de vuxna vi var innan barn, och det saknar jag verkligen. Älskar att hänga bara han och jag och göra saker tillsammans, men också innan barn blev det mest ”riktade insatser” som fick bokas in i god tid, eftersom jobb, stall och hobbies åt upp vardagarna.
 
Vad är "umgås"?

Är det att göra saker tillsammans?
I så fall umgicks jag och exet massor. Vi tillbringade kvällarna i stallet, var och en sysselsatt med sitt. Höskörden var också intensivt tid tillsammans. Åka på löshopppning med unghästarna gjorde vi också tillsammans regelbundet. Mat åts tillsammans.

Mden sitta tysta bredvid varann och titta på samma TV-skärm - det var sällsynt. Restaurangbesök var också väldigt sällsynta. Likaså resor (vem skulle sköta hästarna?)
Eller är det så att "Umgås" bara räknas om man åker på gemensam semester?


Kort sagt så begriper jag itne riktigt frågan.

Umgås dvs göra saker ihop precis som du beskriver. Behöver inte vara åka iväg ihop
 
Vi umgås nog väldigt mycket när jag tänker efter.. Trots att min sambo reser galet mycket så umgås vi en hel del ffa sommartid. Vi hade också 3 veckors semester och umgicks i stort sett hela tiden utom när han var på ...öhum...jobb - men då passade jag på att göra egna trevliga saker på den ort vi befann oss. Tex besökte jag en av de trevligaste bukemänniskorna jag vet när jag var i Halland.
 
Vi har haft 4v semester tillsammans (sista v nu) och vi har umgåtts konstant ,;)
Vi var 2v utomlands hela familjen, sen hos svärmor hela familjen... Nu ska jag vara själv m dottern två dagar och det är både toligt och tråkigt ;)

Vi har varit ihop i över 20 år och han är fortfarande den jag umgås helst med!
Båda är ngt introverta och har ej energi till allt för mkt ungänge med andra till vardags.
Sen sitter vi inte ihop för det, kan pyssla på varsitt håll hemma men vi gör gärna saker ihop, tex tränar. Men vi kan likväl dra iväg på egen hand om den andra inte orkar.
 
Jag tänker lite som @sjoberga alla måste få semestra på det sättet de trivs bäst.
Vi har landat hemma efter 2 veckor på resande fot med en kort mellanlandning hemma för tvätt och byte av packning. Första vändan i och runt Göteborg, men med tonvikten på att umgås med min syster och hennes familj. Sen åkte vi uppåt och där delade vi upp oss mer, jag och dottern vandrade med hunden och maken och sonen cyklade och spelade golf men vi umgicks på kvällarna. Mysigast hade vi kanske de två kvällar vi lämnade barnen hemma och fick ut på fjället bara vi två, och hunden. Men mer delade tystnaden och njöt av naturen.
 
Vi umgås ju onormalt mycket skulle jag tro. Vi bor ihop och jobbar mycket ihop.
Sambon är iväg 6-8 dagar per månad på jobbresa i DK. Då får jag min egentid alt kan bjuda hem någon jag vill ha egentid med. Och han kan ofta planera in middag etc med polare i DK/södra Sverige under de tripperna.

Sen gör vi ju en del saker utan varann. Jag har häst och sambon är ju oftast inte med dit. Han kan ju åka och jaga eller annat med polare.
Men vi hänger ofta även på fritiden.

Vi åker på semester ihop och hittar på ngt utom jobb/vara hemma iaf någon gång per v.

Känns skönt att ha hittat någon man inte lessnar på iom att vi är tillsammans så mkt. Har aldrig funkat för mig förr. Jag har ledsnat med betydligt mindre tid ihop.
 
Vi har varit ihop i 10år, gifta i 4år. Vi är tillsammans i princip all ledig tid förutom korta stunder då och då när jag rider och han jagar eller något liknande. Oftast sker dock detta samtidigt. Ibland är jag även med och jagar och han är med mig när jag rider.
Vi har även gemensamma vänner. Ledsnar aldrig på hans sällskap. Nu under semestern har vi varit typ oskiljaktiga i 4 veckor förutom korta stunder då vi gjort något åt var sitt håll :D

Alla är ju olika och måste få göra precis som dom själva känner passar dom?
 
Jag och min sambo umgås inte sådär överdrivet mycket varken på semestern eller annan tid.

Nu hade vi en veckas semester ihop när vi var på resa så då träffades vi såklart, sen hade jag två veckors semester utan sambon där vi ev träffades efter han slutat jobba om vi inte hade andra planer (vilket vi har iaf 3-4 dagar i veckan) och nu har sambon semester och är iväg en vecka utan mig. Kanske spenderar vi lite tid ihop nästa vecka när båda är lediga, annat än på kvällarna, men är inte ett säker eftersom han brukar ha en del andra planer.

Även på vardagarna all annan tid på året ses vi typ några kvällar i veckan när båda är hemma (vi jobbar en del omlott också så även om vi är hemma så sover jag en del inför nattjobb vissa kvällar så då säger vi typ hej till varandra) och ev någon dag på helgen om jag inte jobbar.

För oss verkar det fungerar rätt bra att ha det såhär för jag tycker det är trevligare och roligare att umgås när vi väl umgås då att säga - eftersom jag är så himla trött så ofta är det också skönt att ha dagar/kvällar/helger där jag får vara ensam och spendera tiden så som jag vill :)
 
Vi umgås pinsamt mycket ihop. Typ all ledig tid umgås vi. Antingen ihop med barnet eller bara han och jag om vi har barnvakt. Däremot har vi inte så mycket semester ihop. Bara 2 veckor gemensamt av barnets 7 lediga veckor från föris.

Vi har ett gemensamt intresse så då blir det ju naturligt att vi gör det ihop. :) Han utövar intresset på egen hand ibland men oftast gör han det tidigt på morgonen innan vi andra vaknat för att vi ska få dagen ihop. Jag träffar kompisar ibland men har inget stort behov av att vara själv eller så.
 
Vi har som mål att åtminstone ha kvalitetstid tillsammans en gång i veckan och det är något vi lyckas få till med marginal. Sedan så äter vi ofta, men inte alltid, middag ihop men då ofta framför tv:n. Sen är vi ofta "ensamma tillsammans", vilket är ganska skönt att kunna hänga tillsammans utan krav på att prestera eller vara social.
 
Vi har varit sambo i fem år. Båda gillar att vara hemma, så oftast är båda hemma. Men jag pysslar med trädgård och sambon bygger eller kör traktor. Vi hänger rätt mycket faktiskt, men vi är mycket tysta samtidigt.

Men man behöver inte jämföra sig med andra, VI trivs med att ha det såhär. Någon annan kanske skulle klättra på väggarna?
 
Vi har nu varit tillsammans i............29 år, gifta i 15.

Vi är otroligt introverta båda två och gillar inte att resa. Jämföra sig med andra har vi slutat med för läääääänge sedan. Mest för att vi faktiskt inte orkar ens se eller höra hur mycket folk umgås eller reser. Inte för att det låter jobbigt för dem men vi blir nästan lite stressade för att vi tänker oss in i situationen. Det visar man ju inte för de som berättar dock.
Alla lever ju sina egna liv och älskar ju oftast att göra just det.

Vi har alltid semester ihop i den utsträckning vi kan men mitt i den så åker jag till hästtävlingar och mannen åker till sin släkt i grannlandet.
Sedan är vi på gården och gör vårat. Han helst ensam och jag helst med sällskap. Det är väl där det hela krockar lite.
Men, då ringer jag dottern som gärna gör saker ihop och så gör vi sådant som städar till hönsen, fixar småsaker och sådant.
mannen gör de stora grejjerna som bygger och håller på i verkstaden. Han vill helst jobba själv eller iallafall utan mig.

Det vi umgås är mest att alltid äta ihop och chilla i soffan och titta på serier eller film. Det är liksom vår grej. Vi gillar det.
 
Aktivt umgås är inte så ofta tyvärr. Vi turas om att underhålla barnet på kvällarna och jobba på gården på varsitt håll. Vi försöker sitta ner och äta middag tillsammans varje kväll. Idag har jag ex kastat i mig mat efter jobbet och sedan varit ute och stängslat hela kvällen. Brukar försöka göra någon utflykt tillsammans varannan helg, kan vara att åka och köpa glass, ta en promenad upp på något berg eller liknande, det är våran kvalitetstid som par och familj.

Vi har typ aldrig haft semester samtidigt, senast var en vecka när jag fyllde år för två år sedan.

Jag hade gärna haft mer kvalitetstid ffa bara vi två utan barn. Men med jobb, projekt och jobb på egna gården samt barn så är det svårt.
 
Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..

Jag och sambon är lute tvärt om. När vi jobbar är våra scheman helt olika samt våran dygnsrytm. Så då ser vi knapot varandra. 1-2h varje kväll innan jag känner att jag måste sova.

Å andra sidan när vi är lediga så älskar vi att umgås med varandra. Han är den roligaste personen jag vet!!
Semester lägger vi alltid tillsammans och att resa tillsammans med min sambo är "absolute hilarious" :laugh::laugh:

Han får mig verkligen att känna mig älskad och uppskattad varje dag samt sååå mycket skratt!


Jag tror dock att det är mycket hälsosamt med egentid (både personligt och för relation) men det har vi då mycket av i vår vardag istället!
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 565
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 771
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 194
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 993
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp