Hur ofta umgås ni med er partner?

Vi har varit tillsammans i snart 15 år. Vi är sambos och hänger nära varandra/umgås typ ... jämt när vi inte jobbar. Förutom om vi träffar någon vän enskilt osv, men det är inte allt för ofta. Vi brukar försöka tänka på att vi borde ha lite mer egentid för att vi hört att det är bra, haha! Men vi är rätt bra på att umgås fast inte så intensivt, dvs vi kan vara brevid varandra men inte nödvändigtvis prata massor eller så. Jag har stort behov av egentid, men med honom behövs det liksom inte på samma sätt eftersom vi är totalt avslappnade med varandra och kan mest bara existera med varandra.

Vi umgås ganska lite tror jag. Vi har olika intressen och i år hade vi bara en vecka tillsammans på semestern. Men oftast är vi hemma båda två men pysslar med vårt på varsitt håll. Jag tycker om att vara för mig själv och skulle tycka att det vore jobbigt om vi skulle göra allt tillsammans hela tiden.

Ni som är sambos och inte är nykära längre 😉 nu när jag och min sambo haft 3 veckors semester ihop kan man inte låta bli att jämföra sig med andra par. Vi har varit på semester ihop ensamma fyra dagar utomlands då umgicks vi så klart hela tiden. Men resten av semestern har vi knappt sett varandra. Jag har hästar och är i stallet i stort sett dagligen nu när jag har tid. Han har ett bilintresse som tar upp hela dagarna känns det som. Träffas ofta inte förrän kvällen då vi äter middag och kollar på film typ. Ingen av oss har direkt ont utav det här livet men man skäms nästan att komma tillbaka till jobbet och inte ha så mkt att berätta om mer om vår resa då. ”Alla andra” verkar vara iväg på så mycket hela tiden, med både man och ev barn. Och framför allt att de gör saker ihop med sin partner.

Kan tilläggas att jag är väldigt introvert och behov av egentid så träffar inte vänner så jätteofta heller vilket är konstant dåligt samvete för mig..

Sluta jämföra dig och var glad för din frihet, självständighet och att ni är så trygga med varandra så att ni kan få vara egna människor :heart

Vi är precis likadana, gifta och par sedan 8 år :)

I år har jag ingen semester. Han har 5 veckor. Vi gör sällan någonting planerat ihop men pratar mycket vardagligdags. Vitsen för mig att orka ha en partner är ju att vara fri att göra mina grejor och att ha någon att reflektera med sen. Ibland hänger vi på varandras grejer eller tar en hundpromenad ihop. Glor på tv eller lagar något på gården. Vi har hängt ihop i 22 år. Han är min bästa vän.

Nu är jag inte sambo utan särbo och vi har våra olika intressen men samtidigt så har vi två gemensamma intressen hästar och bilar . han brukar vara och skjuta och jaga medans han gör de så hittar jag på annat .

Vill vi drar vi ner till garaget och fixar med bilarna ( oftast han då jag är mätt på de tillfälligt) vi har haft 2 veckors semester till samman i år . vi behöver inte prata med varandra eller hänga varandra i röven precis . tror vi har varit ihopa i 5 år .

Vi umgås mycket på våren/sommaren, men när jaktsäsongen kommer blir det desto mindre. Jag jagar i princip lördag och söndag varje helg, och även om min sambo också jagar så gör han det i mindre utsträckning än mig och vi jagar ganska sällan tillsammans. På höst och vinter är det ju i regel bara på helgerna man kan träna hundarna i dagsljus, så om det mot förmodan inte är jakt så tränar jag hund då.
På sommarhalvåret umgås vi som sagt desto mer, vi har haft 4 veckors semester tillsammans i år där vi varit iväg tillsammans en dryg vecka och sedan umgåtts så gott som varje dag även om vi hittat på saker på skilda håll på dagarna.
Vi försöker att äta kvällsmat ihop varje dag oavsett, vilket jag tycker är mysigt och ger en möjlighet att prata igenom vad man gjort under dagen, saker som hänt i världen osv :)
Jämfört med en del här är vi kanske fortfarande i nyförälskelsestadiet dock, efter 3 år tillsammans och nästan lika länge som sambos :p

Jag och min sambo (sedan snart 11 år) umgås egentligen inte så väldigt mycket. Han är ganska introvert och jag är superintrovert, så jag tror inte någon av oss lider något speciellt för det. Vi äter middag tillsammans och kollar på serier/film varje kväll förutom när jag jobbar kväll. Juni-september är vi även ute och fjällvandrar så fort tillfälle ges, men utöver det kör vi båda mest våra egna race. Han jobbar heltid + är på gymmet i stort sett varje dag, jag jobbar 50% och grejar på med diverse projekt hemma och med hundarna. Jag har bokstavligen inga vänner där vi bor nu men kan inte riktigt säga att jag saknar några heller, där vi bodde tidigare hade jag flera jag kände men hade ändå sällan tid eller lust att umgås med någon.

Just på semestern umgås vi mer än annars, då hinner man ju både med sina egna intressen och att spendera tid tillsammans. Däremot är det inte så mkt resor eller aktiviteter inblandade, vi hänger mkt hemma. Kollar på film, går på bio, äter tillsammans osv.

Till vardags när vi jobbar blir det mindre tid ihop, svårt att hinna med både jobb, intressen och att umgås så mkt som man egentligen skulle vilja.

Vi har varit tillsammans i 10 år, gifta i 6 år och har bott ihop sen start. Vi har två barn ihop och hela familjen umgås mycket tillsammans. Vi båda vill helst vara hemma och med hus, gård, djur och allt vad det innebär så har vi en del att göra men gör det mesta tillsammans. Jag rider nästan varje dag men ibland tar vi en tur hela familjen med alla tre hästar. Tränar gör vi ibland var för sig, ibland tillsammans, beror på vad vi ska göra. Inte jätteofta vi går på bio, går ut och äter och sådana mer uppstyrda aktiviteter utan båda gillar mest att vara hemma och då gör vi mycket tillsammans och umgås på det sättet.

Jag är iväg på träning eller tävling med hästarna ibland och han kanske tar en motorcykeltur eller annat så vi umgås inte varenda sekund, men vi umgås mycket mot andra par i vår närhet. Kollar ofta en serie eller film tillsammans på kvällen när vi lägger oss.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
539
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 695
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka