Hur ofta rids/motioneras er häst?

Sv: Hur ofta rids/motioneras er häst?

Det beror ju helt på hästen, hur den är i psyket, vad den används till, hur den mår osv.
Mitt sto är behandlad och ska gå på bete och vila helt i en månad, förutom 15-30 min promenader några ggr i veckan.
Annars går hon varje dag. Rids/körs/tömkörs, hon mår bäst så.
Jag varierar självklart intensiteten.
Valacken går 5 dagar i veckan. Körs 3, rids 2 resten vila.
2 hårda jobb, resten lugna.
Han tränar hårt så han behöver sin vila.
 
Sv: Hur ofta rids/motioneras er häst?

Vart får ni all tid ifrån??? 6 dagar i veckan är mycket tycker jag, som jobbar heltid och har 4 mil till stallet....Sen har man ju ett liv vid sidan om också med sambon, kompisarna mm....
 
Sv: Hur ofta rids/motioneras er häst?

mina hästar går ca 5-6 dagar i veckan. (travare) ena går ca 5 dagar körs ca 4 ggr och rids 1 ggr.på skogen varav intervaller en gång i veckan å tävlas. longeras 1 gg varanann vecka.
den anndre hon går 4 dagar på skogen körs oftast rids ibalnd varav intervaller minst 1 gång i veckan, longeras en dag och går på banan en dag i veckan om hon inte tävlas.
unghästen körs och rids ca 3-4 dagar i veckan.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp