Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

Sv: Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

men varför ska jag tvinga min häst till att ridas ut om han inte trivs med det?
jag KAN om jag vill, men då är det fight i 10-15 min, om du skulle tycka sånt var kul så visst.

Som sagt, så tror jag att det då finns en fnurra på tråden nånstans, om det sen handlar om tidigare erfarenheter á hästens sida, rädsla/respektlöshet, eller ryttarfel är en annan sak.
Men du/ni gör ju det ganska så svart och vitt också. Hästen vill inte, hästen gillar inte. Punkt, slut.
 
Sv: Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

Hur förklarar du annars alla dessa tävlingshästar som inte ens går i hagen?

Förslitningsskador i senor och leder hos tävlingshästar är också ganska vanligt.:grin:
Det är ju ett faktum att många tävlingshästar får avsluta sina karriärer i förtid pga just förslitningar.
 

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 361
Senast: Sesca
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 281
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp