Nu blev jag sugen på vin
Jag ska strax åka hem och sätta mig på min uteplats, lyssna på vågorna, med en bok och ett glas vin i hand.
Så härligt.![]()
Åh, det låter underbart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blev jag sugen på vin
Jag ska strax åka hem och sätta mig på min uteplats, lyssna på vågorna, med en bok och ett glas vin i hand.
Så härligt.![]()
Måttligheten kommer sig nog av att "alla" vet att hinkar man i sig alkohol bara för att man tycker det är gott och enbart pga det, har samma förhållningssätt som till annat gott som inte är farligt hälsomässigt, så blir man alkoholist, riskerar diverse alkoholrelaterade sjukdomar, kan inte sköta sitt jobb och sina fritidsintressen, det sociala livet drabbas, familjen drabbas osv osv på ett sätt som inte sker om man äter ex.vis godis i mängd flera gånger i veckan, så jag tycker inte alls det är förvånande att folk är måttliga även om de tycker alkohol är gott.
Kan vara dv alkoholer och andra lösningsmedel i sådana drycker - så inte säkert att det är kolsyran i sig.Jag dricker aldrig. Faktim är att jag inte ens dricker drycker som innehåller kolsyra eftersom jag blir yr i huvudet.
Junior Pethead
Det är mycket möjligt, men det är likadant om jag dricker vatten som man har löst ut en brustablett i.Kan vara dv alkoholer och andra lösningsmedel i sådana drycker - så inte säkert att det är kolsyran i sig.
Sen kan det vara sockret i dem med, är lite som att bli fuller när det blir sockerrusning i huvudet.