Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Sv: Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Jag är nog oförskämt opåverkad så,
är nog hyffsat stark och smidig ändå.
Knatar på ok fort ett tag,
fast sen får jag sammandragningar och ont i rygg/bäcken.

Men jag har det nog rätt lätt på det planet ändå :o

jag har knappt 6 veckor kvar, har inte det minsta ont av o ligga ner, är ju så skönt:D och helst på ryggen (hade aldrig funkat om jag inte vore ryggopererad) hade förmodligen haft skitont då ist.
sitta på en stol däremot är pest o pina och funkar i ca 45 min..
har börjat få förvärkar och "mensvärk" och det värsta är att duschen är helt otillgänglig för mig numera, kranen sitter bakom duschkabinen och nu är magen för stor för att jag ska nå den, så kan endast duscha ihop med sambon eller efter han har kommit hem från jobbet vid halv fem om dagarna.:confused: men får väl åka till mamsen o låna badkaret:)
har haft en väldigt enkel graviditet hitills, inget illamående, inga ryggsmärtor, känner knappt av foglossning, inget konstigt alls, mer än en o annan förkylning.

Mest obekväm var jag väl ca 1,5 månad innan BF. Kunde ha lite ont i kroppen när jag skulle resa mig ur sängen, setat för länge t.ex.

Men det är det enda. Har inte haft nå ont alls innan det och blev mycket bättre ju längre mot BF vi kom:)

Jag har ju ungefär lika långt kvar som du och känner mig emellanåt väldigt handikappad. :crazy:

Häromdan när jag kom hem från jobbet var jag helt grinfärdig. Jag har ett par hundra meter att gå, men det var ju så förbaskat halt att jag fanken inte kom nån vart alls. Känner att jag med mitt gångtempo också löper stor risk att bli omkörd av rollatorer :D

Har ett jobb där jag sitter i princip hela dagen och jag kan vara rejält stel på eftermiddagen. Ryggen är ganska förskonad, men höfter och rumpa..ajaj.. På kvällarna är jag ofta väldigt stel och ganska orörlig. Har jag väl lagt mig på soffan får sambon springa olika ärenden åt mig resten av kvällen :angel: Som tur är sover jag fortfarande bra på natten och har en fantastiskt bekväm säng..

Det som jag varit mest lipfärdig över det senaste är att jag hela tiden spiller mat på magen..

Kände mig väl ungefär som du.;) Jag är glad att jag bestämde mig för att vara hemma de sista två månaderna.

Känner att det är skönt att bara ha två veckor kvar på jobbet :D

Alla andra: Well fler verkar veta vad jag menar, :rofl:. Ligga på sidan är det som funkar bäst, men inte förrän efter ett tag! I natt vaknade jag när jag skulle vända mig hela tiden. KUL! ;) Tur att jag börjar jobba 13..

I dag e en jobbigt dag, blä..kände att nu var det nog för kroppen....svullen i fötterna o händer. Jag har en lång arbetsdag, men jag valde att stanna hemma nu på förmiddagen o hoppas kunna jobba ieftermiddag. Men jag är öm o stel i bäckenet.....magen tycker jag inte är i vägen så..(jo när man böjer sig men inget som stör)
Dock känner jag lite "mensvärk" i magen i dag......:grin:

Åsså denna förbaskade förkylning, i 2 veckor nu o på nytt ont i halsen igen.......:devil: Det tar ju oxå på krafterna.:cool:

Ja detta har vi ju pratat om redan, men jag är så jäkla kräkless på att vara gravid nu så uscha ...

Blev tom glad när jag igår fick veta att dom troligtvis sätter ett tidigare snittdatum än jag räknat med, trots att jag samtidigt får lite dåligt samvete för det ( varför jag får det vet jag inte )

Sista veckan har jag sovit jätte dåligt, magen ömmar och är jätte hård, jag orkar knappt gå ut med hunden på våra långa promenader och allt utom att sitta på en stol i vår massagedusch är jobbigt..

Jag är ju egentligen varken stor eller tung för att vara i v.33, men tydligen ligger Skruttan så till att hon trycker extra på mina organ och hon är inte det minsta lugn och fixerad heller ;)

Går nu mer under namnet:
1054323610_pbarbamama.gif

Barbamamma ;)

Vad skönt för dig om du får tidigare, få inte dåligt samvete.. Bebisen skulle troligen klara sig finfint utanför magen redan nu! De vill ju bara ligga där inne o tjocka till sig sista tiden ;)

Igår började jag till o med grina tre gånger för det gjorde så ont o var så obekvämt :rofl: Inte likt mig, men tågresan hem var den värsta jag varit med om osv osv.. FY.

Måste köpa en pall till duschen... Saknar badkar!!! Men egentligen är det skönare med dusch utan massa kanter o sånt, men en pall vore inte helt fel.

Jag är inte heller speciellt tung eller stor men för kroppen är det jobbigt såklart. Nåja inte allt för långt kvar för mig heller :D

Haha, jag är Muminmamman jag. Fast utan hatt :)
Det blir lite bättre när bebisen fixerar sig och sjunker längre ner i bäckenet, då kan du andas lättare.

Själv hade jag så ont både i magen och korsryggen igår att jag började oroa mig att något var på gång. Och när jag då inte hittade min vetevärmare var tårarna nära. Efter att jag letat igenom både garderoberna och klädkammaren fick stackars sambon göra om samma letning, medan jag tittade på och var alldeles jättelessen. Fast han lyckades hejda lessenheten genom att lova köpa mig en ny imorgon. Gulle honom :)

Och när jag då inte hittade min vetevärmare var tårarna nära. Efter att jag letat igenom både garderoberna och klädkammaren fick stackars sambon göra om samma letning, medan jag tittade på och var alldeles jättelessen. Fast han lyckades hejda lessenheten genom att lova köpa mig en ny imorgon. Gulle honom :)

Hihi..sånt typiskt gravidbeteende :D Tur att man har snälla sambos som kan agera räddare i nöden.

Idag ska jag till frissan. Känner att det finns risk för ett visst mått av missnöje efteråt. Jag kommer säkert beklaga mig för att det varit jobbigt att sitta i frisörstolen och för att jag ser oerhört fånig ut när jag klippt mig.. Kanske kan jag verka så ledsen att sambon måste trösta mig med choklad.. :angel: :rofl:

Gulliga smeknamn - barbamamma och muminmamman. Jag kallar mig själv mest för flodhäst, valross m.m. Kom på att jag även kallas Klosso efter en jätte i smurfarna som sa "Klosso hungrig!" :rofl:

kl

Jag mådde alldeles utmärkt fram till v 32-33 någon gång. Jag tycker faktiskt att jag mådde nästan som bäst precis runt v 30 (var ju i Thailand då). Men efter v 32-33 började jag få mycket förvärkar, och det var väldigt besvärligt. Det blev svårare att få någon sömn på nätterna, även om det blev lite bättre när jag fått en bricanylspruta för att lugna ner sammandragningarna. Sen kom ju det där med njuren, men det var ju lite senare. Att sen gå över två veckor var ju sjukt segt, men jag mådde faktiskt bättre sista veckan!

Trots att jag klagade en del det sista och det var väldigt jobbigt med njuren, är jag faktiskt väldigt nöjd med min graviditet. Jag lyckades hålla igång hästen hela tiden (jobbade med honom sista gången bara tre dagar innan My föddes) och jag kände mig förhållandevis pigg och stark. Visst bröt jag ihop ibland på kvällarna, för man ÄR känsligare, tyngre och saker och ting är lite mer besvärligt... men i det stora hela är jag nöjd. Det är dock underbart att ha den lilla på andra sidan magen, även om jag faktiskt kan känna en viss saknad i den numera tomma magen!

//Julia

Haha, jag är Muminmamman jag. Fast utan hatt :)
Det blir lite bättre när bebisen fixerar sig och sjunker längre ner i bäckenet, då kan du andas lättare.

Själv hade jag så ont både i magen och korsryggen igår att jag började oroa mig att något var på gång. Och när jag då inte hittade min vetevärmare var tårarna nära. Efter att jag letat igenom både garderoberna och klädkammaren fick stackars sambon göra om samma letning, medan jag tittade på och var alldeles jättelessen. Fast han lyckades hejda lessenheten genom att lova köpa mig en ny imorgon. Gulle honom :)

haha visst är man hopplös? Igår hade jag också fruktansvärt ont i mage o korsrygg. Hittade dock min vetevärmare som sambon värmde ett par gånger :love: Det är ju så skönt! Hoppas du får dig en ny idag!

Å vad jag också vill till frissan, men känner mig lite rädd över att behöva sitta i den där stolen :D Jag vill slinga håret men borde nog vänta till efter bebisen har kommit... eller någon som blekt slingor under en graviditet? Funkade det?

Jag känner inte alls för att gå till frissan, men mitt hår är så slitet att jag måste passa på dels innan jag blir för tung (är "bara" +22 kg än så länge :angel: ) och dels innan bebis kommer för då lär jag väl inte ha tid.

Skulle oxå kunna tänka mig att göra slingor, men håret är ju lite konstigt när man är gravid så det skulle inte förvåna mig om man blev pissgul i huvudet eller nåt annat hemskt :D Mitt hår blir mörkare och får mysko vågor när jag är gravid.

Jag känner inte alls för att gå till frissan, men mitt hår är så slitet att jag måste passa på dels innan jag blir för tung (är "bara" +22 kg än så länge :angel: ) och dels innan bebis kommer för då lär jag väl inte ha tid.

Skulle oxå kunna tänka mig att göra slingor, men håret är ju lite konstigt när man är gravid så det skulle inte förvåna mig om man blev pissgul i huvudet eller nåt annat hemskt :D Mitt hår blir mörkare och får mysko vågor när jag är gravid.

Ja mitt är också slitet, nåt fruktansvärt slitet till o med! Har också fått lite mörkare o vågigt.. Vill ha rakt o blont! :D Det man inte har vill man väl alltid ha när det gäller hår!

Ja mitt är också slitet, nåt fruktansvärt slitet till o med! Har också fått lite mörkare o vågigt.. Vill ha rakt o blont! :D Det man inte har vill man väl alltid ha när det gäller hår!

Jag med! :D Är egentligen väldigt blond, men dumma jag färgade håret jättemörkt förra året och har försökt bleka tillbaka det någorlunda, men inte lyckats. Nu har jag inte gjort nåt sen jag blev gravid iofs.

Toppa håret tar ju inte så lång tid, så det vågar jag mig iaf på. Tror du att det skulle bli jobbigt för dig att sitta den stunden i frisörstolen t o m? Isf é d inte mkt att göra, du får vänta med att snoffsa till dig tills bebben pluppat ut ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar