Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Sv: Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Jag tycker jag känner mig stor och gigantisk vissa dagar, orkar inte göra nånting, förflyttar mig i snigelfart och pustar å stånkar för minsta lilla. sen andra dagar känner jag mig rätt smidig och flaxar runt överallt utan problem. Men min kropp är riktigt sliten den graviditeten jämfört med första gången. Då jobbade jag heltid in i det sista i ett mkt fysiskt krävande jobb, jag tvättade bilarna + hästtransporten bara nån vecka innan sonen kom ut.
Nu har jag bara 5 veckor kvar till bf och jag känner mig rätt nöjd nu, jag kan tänka mig att få ut den lille snart. Emil föddes ju i vecka 36 så många i min omgivning vet så väl att även denna kommer tidigare....återstår att se! Den kommer när den kommer!

Är nyss inkommen från en 5 kilometesrunda i snöpulsning med en pulka och en 13 kg tung son. Är totalt färdig! Kommer inte lyfta rumpan från soffan månger flera gånger denna em och kväll. Tur att Emil också är trött och sliten nu en stund så vi sitter här tillsammans och myser.

Jösses att du orkar! :eek: Förstår att du är rätt osugen på att röra dig nu ;)

Sitter på kontoret, har inget att göra, med jordens värk i svanken för det är så obekvämt. Har en jättefin o bra kontorsstol men sitter bara o gungar fram o tillbaka för det gör så ont. Hittade en kudde o lägga i svanken men det hjälper inte mycket!

SKJUT MIG NÅN.

8 dagar kvar sen går jag hem, hem, hem o jobbar inte mer med denna kropp!

Den var bara tröst för jag sitter i en stol o har så fruuuktansvärt ont i ryggen :rofl: Nå man kanske ska boka sig en klipptid i alla fall!

Jamen då är det ju mycket väl befogat att trösta sig med en chokladkaka :rofl: Jag kan rapportera imorgon om det var värt att gå till frissan. :D

Jo precis! Men det är på ett annat jobb o det går snabbare då jag går hem när jag är klar = slipper sitta o känna eländet när jag är klar. (timanställd)

Haha jag väljer vad jag orkar göra. Ut och gå med hunden, greja hos hästarna och sånt brukar jag klara rätt bra. Men dammsuga, städa och vika tvätt går inte så bra ;) för då har jag redan tröttat ut mig med det andra. Jag är ju havandeskapsledig så jag gör allt i min takt vilket är riktigt skönt!

Gud vad skönt att höra att jag inte är ensam... Är i vecka 31 nu och har haft det otroligt lätt hela tiden, fram till förra veckan. Jag VILL verkligen inte gnälla, men det ÄR jobbigt att sitta, ligga, gå och stå... För att inte tala om att mocka, bära ensilage och sopa. Känner mig som en 90-åring med dålig rygg ungefär. Det blir inte lättare av att jag har svårt att andas oxå. Nåt i magen trycker på nåt annat vilket gör att det känns tungt att andas och det känns som att jag får syrebrist emellanåt. :crazy:

Alltså: Jag är precis lika obekväm som du ca två månader innan BF.

Sköt om dig!

Jag är i v 38 nu och faktiskt mycket piggare/rörligare än för några veckor sedan :)

Runt v 30 och några veckor framåt tyckte jag det var riktig pest, gjorde ont överallt ( blev sjukskriven pga foglossningar) fick kraftiga sammandragningar bara jag funderade på att röra mig...

Nu känner jag mig iofs tung och blir lätt anfådd (gått upp 17 kg hittills...) men eftersom jag går hemma nu o "bara väntar" kan jag ta allt i min egen takt, superskönt!

Så förhoppningsvis lättar det lite för dig också inom några veckor!

Haha, jag är Muminmamman jag. Fast utan hatt :)
Det blir lite bättre när bebisen fixerar sig och sjunker längre ner i bäckenet, då kan du andas lättare.

Själv hade jag så ont både i magen och korsryggen igår att jag började oroa mig att något var på gång. Och när jag då inte hittade min vetevärmare var tårarna nära. Efter att jag letat igenom både garderoberna och klädkammaren fick stackars sambon göra om samma letning, medan jag tittade på och var alldeles jättelessen. Fast han lyckades hejda lessenheten genom att lova köpa mig en ny imorgon. Gulle honom :)

Tyvärr verkar det som Skruttan bestämt sig för att inte alls fixera sig i tid :crazy:, hon ligger fortfarande med huvudet lite snett uppåt vid sista kontrollen..

Detdär med tårarna känner jag igen :D, är vetekudden borta och inte går att finna så brister allt :cry:;)

Lambo:

Vi har en klappstol i plast från IKEA med ryggstöd, helt underbar när man ska duscha. Jag kan duscha 1 timme åt gången nu mer:love::D

Detdär med tårarna känner jag igen :D, är vetekudden borta och inte går att finna så brister allt :cry:;)

OJ, här kommer tårarna titt som tätt... häromkvällen hade jag gjort mig en riktigt god kopp kaffe. Satte den på magen, jag var parkerad i soffan med bärbara datorn i mitt knä. Kändes så perfekt! Då helt plötsligt flyger kaffekoppen iväg och hela jag blir full av kaffe, soffan badar i kaffe och allt brister. Visst, det var varmt men inte så varmt så jag behövde bli ledsen. Sambon försökte trösta mig och menade att "det var ju bara en kopp kaffe" sen torkade han upp det och hjälpte sin högdräktiga valross av med de blöta kläderna. Sen gjorde han en ny kopp till mig.
Det kändes verkligen som hela kvällen blev förstörd, fanns ingen chans att jag kunde bli glad igen... Konstigt det där!

Efter att ha vaknat och stannade hemma i förmiddags har jag nu jobbat mellan 13-18 o mår aldens ypperligt igen, visst ngt trött i ryggen men mår mkt bättre än i morse o i går....:bow:
Så nu e jag glad igen!!

Påtal om osmidighet och tårar ...

Idag på promenaden så ramlade jag på rygg och låg där och sprattlade med benen i vädret, vilken jäkla tur att Sambon var med och kunde hjälpa mig upp för jag tog mig inte upp själv :/

Då kom det också en tår och efter det så följde ett asgarv för att sambon sa att jag såg ut som en tvättäkta skalbagge :)

Senast ändrad:

guuud vad jag kan sätta mig in i hur det kändes!

Förresten, Vilken bra idé med stol i duschen! Varför har jag inte tänkt på det....

Ja en klappstol i duschen är verkligen guld värd, så himla skönt att kunna slappna av helt och njuta :)

Måste köpa en pall till duschen... Saknar badkar!!! Men egentligen är det skönare med dusch utan massa kanter o sånt, men en pall vore inte helt fel.

Jag har ju drygt tre månader kvar men börjar redan får problem att kravla upp ur badkaret, hur ska det då inte bli med min övervuxna mage om 2-2,5 månader? :eek:

Stol/pall i dusch är nog inte så dumt men risk för trä (plast)smak i rumpan tillslut. :D

Kl

Stol i duschen var smart, men jag ska nog inte ha det. Redan nu tillbringar jag allt för mkt tid i duschen och med en stol där skulle jag inte göra annat än duscha, för det är så skönt med varmt vatten.

Nu ikväll träffade jag två kompisar. När vi åt hade jag en bebis som pressade mot revbenen och vägrade flytta på sig och efter en kort stund på stolen gjorde ryggen ont. Vad underbart det är :D
En av kompisarna var ett tag sen jag träffade och hon tyckte att jag såg väldigt pigg och fräsch ut, kul att det ser ut så iaf, det känns inte så :)

Det är ju det som är det fina med stol i duschen, du kan koppla av helt och det är gudaskönt för en öm rygg :)

Står man upp kan kan man ju inte slappna av fullt ut ...

Eller hur! Det var nästan det värsta när jag saknade min vetevärmare, att jag mycket väl visste att det var hormonerna som spökade med mig. Men jag kunde ändå inte stoppa min förtvivlan över att den var BORTA, när jag behövde ha den precis NU :cry::cry::cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA