Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Sv: Hur "obekväma" var ni 2 månader innan BF?

Jag blir galen!

Sitter jag för mycket blir det obekvämt, att ligga i sängen är ju ingen lek längre... Ta mig fram gåendes - jag blir omkörd av pensionärer MED rullator.

Nu sitter jag i en kontorsstol och det känns som att svanken ska gå sönder och dessutom är magen STENHÅRD (samma sak som när jag går).

Jag trodde detta skulle börja bli besvärligt om nån månad kanske... men redan? Hur kände ni i kroppen med två månader kvar innan BF?

Med första barnet:
Var aldrig obekväm, men hade lite svårt att sitta ner längre stunder (upp till 10-15 min gick bra). Jobbade fram till 6v före BF (drog truck inom industrin), när jag gick hem med HP så släpade jag med mig hunden ut på långpromenader 2-3 timmar dagligen, den stackaren tyckte jag var galen och bad om att få gå hem redan efter någon timme :D. Slipade/målade i trappen i vårt hus, dagen före förlossningen (gick över 8 dagar) var jag ute i trädgården och sågade ner 3 plommonträd. :angel:

Andra barnet:
Bortsett från foglossningar så var det ganska hyffsat fram till 5-6 veckor före BF, efter det kände jag mig mest som en strandad valross ungefär. Var lagom glad när jag gick över 12 dagar, även om det faktiskt blev lättare den sista veckan.

Inte ett dyft "obekväm"

Stod på charmdagarna (jobbmässa för studenter på chalmers) för min arbetsplats förra året (de var visst alldeles nyligen läste jag i GP) Frida föddes 1:a april.

Vi kanske ska starta "duktiga klubben" ;)

Jag disputerade en månad innan Elin föddes. Vet att magen kändes tung vid midnatt, på festen, då jag hållit igång sedan kl 8...

Jag blev nog mer obekväm den sista månaden. Värst var att hitta en bekväm ställning i sängen!

TS; Härda ut! 2 månader går fort (låtsas vi :angel: )

KL

Jag har en ny vetevärmare nu. Ska gå och lägga mig med den under svanken, life is good :love:

Kunde jag åka bil i 2,5 timme enkel resa tll min frissa igår och sen hem igen så fixar du det oxå. Nu tog vi bara topparna så det gick fort men jag tycker det är skönt att bli ompysslad som man blir hos frissan uppassade med kaffe o dyl.

*KL*

Jätteobekväm! I vecka 34 sa jag till min man att jag inte trodde jag skulle orka gå hela graviditeten ut för det var jobbigt. Sov dåligt, mycket sammandragningar etc. Två dagar senare kom hon! :)

Kunde jag åka bil i 2,5 timme enkel resa tll min frissa igår och sen hem igen så fixar du det oxå. Nu tog vi bara topparna så det gick fort men jag tycker det är skönt att bli ompysslad som man blir hos frissan uppassade med kaffe o dyl.

:eek: Jag skulle aldrig kunna sitta i 2,5 timmar ens så det vette sjutton :rofl: Men att klippa topparna ska nog gå finfint, däremot blir det inget avancerat som tar tid!

Pust, nu är jag TRÖTT på det här! Enligt min kropp känns det som det är nära men det kan ju lika gärna dröja in i april om jag har otur... Kan man inte beställa ett datum då barnet tittar ut? Typiskt att första barnet skulle komma redan i vecka 36 för tydligen har jag undermedvetet ställt mig in på att det blir samma sak denna gången.
Nä, jag ska göra upp ett litet "schema" med olika saker jag ska göra nu närmsta tiden....och nu har jag ett barn som klättrar upp på vasken så jag får väl rusa... hur snabb man nu är i snigelfart

Jag lyckades muta parkeringsvakterna på¨Flyinge i helgen så att jag fick stå på den "inofficiella handikapparkeringen" och inte behöva gå så långt. Tack vare att jag slapp de långa promenaderna blev jag beskylld av "cirkus" att vara ovanligt rörlig...
Och det är nog egentligen så att ja, jag är rörlig, men mina fogar gör att jag bara kan vara rörlig korta stunder...

Nu har jag blivit mer bekväm igen, märkligt.. H*n låg kanske som ett arsel där inne när det var så obekvämt :rofl:

Nu har jag blivit mer bekväm igen, märkligt.. H*n låg kanske som ett arsel där inne när det var så obekvämt :rofl:

Jag känner mig också mer bekväm nu..

Magen måste ha sjunkit för det är lättare att andas :D ..

Rörlig har jag ju varit hela tiden, men nu känns allt lite lättare iaf. Synd bara att man är så trött hela tiden ;)

Jag känner mig också mer bekväm nu..

Magen måste ha sjunkit för det är lättare att andas :D ..

Rörlig har jag ju varit hela tiden, men nu känns allt lite lättare iaf. Synd bara att man är så trött hela tiden ;)

Vad bra att jag inte blev ensam om att få det lättare :D

Ja fy vad trött man börjar bli igen!

Även jag tycker det går lättare nu! Skönt att kunna andas men fy vad det gör ont i ryggen och fogarna. Just vid detta tillfället känns det som den lille är låååångt ner och gräver sig fram! Gud vad det gör ont.

*kl*
Min Sprattel har vänt sig tackolov, så jag behöver inte fundera på vändningsförsök eller kejsarsnitt. Yes! Men magen har inte sjunkit än så jag flåsar rejält.

Och så har jag en ny feature: klåda! Det kliar över hela kroppen, men sålänge jag inte har klåda i handflator och fotsulor är det inte farligt enligt BM. Jag ska testa äta vetekli för att hjälpa kroppen att få bort gallsalterna, hoppas det hjälper.

Min mage har börjat klia rätt mkt... inte så konstigt med tanke på att det växer så skinnet snart spricker känns det som.
Skönt att veta att den vänt sig, själv trodde jag denna låg åt alla möjliga håll och kanter. När bm kände och klämde kunde hon inte komma på hur den låg så hon kallade på en kollega som nästan direkt var helt säker på att den låg med huvudet neråt. Jotack, då är det därför det både skär och gör ont neråt...

Jag tycker det är så skönt denna gången för jag har hunnit förbereda mig mentalt, hunnit fixa och dona med bebisens kläder, säng, vagn mm. Förra gången väntade jag in i det sista och trodde ändå jag hade mer än en månad på mig men så ploppade han ut exakt en månad innan bf. Jag hängde inte alls med! Nu har jag hunnit börja vänta och tycka att tiden går långsamt eftersom jag gått hemma en månad. Förra gången jobbade jag heltid halvvägs in i september och han föddes i slutet av september. Men det var på den gamla goda tiden ;) då jag inte kände av graviditeten nåt särskilt så då orkade jag hur mkt som helst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 776
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar