B
BluMil
Vill se om jag är överdriven med mockningen osv. Jag är ganska noga med allt i mitt liv, inklusive häst och stall.
Jag mockar både hage och box varje dag. Hagen kan bli varannan. Men i boxen tar jag jämt bort kiss. (har inte bädd nu). Och jag vänder alltid igenom allt torv för att leta bajs. (han är grisig) Jag blir sur om nån annan mockat och slarvat så att jag får fyrdubbelt jobb dagen efter. Det känns tråkigt när personen säkert bara vill väl. Därför säger jag inte annat än att jag vill mocka själv.
Sen vattenhink. Nytt vatten inne och ute varje dag. Skölja ur hinkarna varje dag. Ett par ggr/vecka skura bort "slemmet" som blir på insidan i hinken. Nån gång när jag har tid tvättar jag även utsidan på hinkarna.
Foderhinkar. Sköjs ur varje dag. Skrubbas ur en g/v. Samma med krubban.
Sopa i stallet. Varje dag. Så rent som möjligt.
Så; hur lyder domen? Överdriver jag?
Och hur sköter ni:
Mockning: Inne/Hagen
Hinkar, sopning , vattenkoppar, krubbor osv..
Jag är som sagt bara nyfiken på hur andra gör..
Jag mockar både hage och box varje dag. Hagen kan bli varannan. Men i boxen tar jag jämt bort kiss. (har inte bädd nu). Och jag vänder alltid igenom allt torv för att leta bajs. (han är grisig) Jag blir sur om nån annan mockat och slarvat så att jag får fyrdubbelt jobb dagen efter. Det känns tråkigt när personen säkert bara vill väl. Därför säger jag inte annat än att jag vill mocka själv.
Sen vattenhink. Nytt vatten inne och ute varje dag. Skölja ur hinkarna varje dag. Ett par ggr/vecka skura bort "slemmet" som blir på insidan i hinken. Nån gång när jag har tid tvättar jag även utsidan på hinkarna.
Foderhinkar. Sköjs ur varje dag. Skrubbas ur en g/v. Samma med krubban.
Sopa i stallet. Varje dag. Så rent som möjligt.
Så; hur lyder domen? Överdriver jag?
Och hur sköter ni:
Mockning: Inne/Hagen
Hinkar, sopning , vattenkoppar, krubbor osv..
Jag är som sagt bara nyfiken på hur andra gör..