Hur mycket väger eran hund?

Sv: Hur mycket väger eran hund?

Den minsta hittills i denna tråden;
phalénehane 1,5 år gammal ~ 3,5 kg och 29 cm hög

Lite förvuxen men charmig ändå;
cavalierhane 7 år gammal ~ 11,5 kg och 40 cm hög
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Min ena schäfertik är 57 i mankhöjd och väger 30 kg

Min andra schäfertik är 60 i manken och väger 31 kg.

De är båda mycket bra i hull.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

*lånar*

Vägde faktiskt mina 2 stora igår.

Långhårsweimaranern väger nu 30 kg, har alltså gått upp 3kg sen augusti, vilket är enligt planerna, mest muskler.

Korhåret väger 35 kg, och bör nog gå ner ca 2 kg, men hon är otroligt fin i sin muskulatur. Hon går upp när hästarna har vila eftersom cykelträningen inte är riktigt samma som att springa med hästen...

Hur höga de är kan jag inte säga exakt, men de är båda runt maxmåttet för rasen...

//E
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

KL

Min beardis valp väger 6,8kg och är 10 veckor gammal imorgon
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Nämen, förstår om du inte vill skriva det här, men hände det något tråkigt?

//E
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Lagotton (ca 43 cm) väger ca 12,8 kg - helt perfekt för henne.
Labben (ganska liten för att vara tik, men inte för liten) väger ca 27,5 kg och är också i bra hull, alldeles lagom.
Båda är fulla med muskler, inte fett och en energi som heter duga...
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Vår Berner tik somär 7 månader väger 35kg och är inte det minsta fet. Kullbrodern väger säkert 40kg. Vår Entlebucher tik väger 40kg, enbart muskler.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

*kl*

Jag lyckades inte få något bra kort på honom igår. Var ensam hemma och han ville bara sitta på bild:smirk:

Men jag mätte honom och han var ca 68 cm hög, så det kanske inte är sån katastrof med 40 kg till det.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Har nu mätt och vägt min schäfertik. 60 cm i manken och 31,5 kg.
Och hon ser väldigt bra ut i hullet.

Det är svårt att bara se till siffror tycker jag. Se och känn på hunden för att avgöra om han är för mullig. Revbenen ska du kunna känna när du stryker över sidan. Du ska inte behöva känna med ett tryck för att känna revbenen...
Sen tycker jag att en hund hellre ska vara aningen för tunn än aningen för tjock. Och som jag sa tidigare, var försiktig med övervikt hos en schäfer i den åldern!
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

*kl*
våran äldsta hane 4 år i jan. väger 39kg. är rätt stor men vi vill inte ha mera kg på han då han har ett dåligt framben. äter 3,5 mått RC german shepard. (såna mått man får med).

valpen 14 v på måndag väger 15,6. var hos farbror vet igår. äter RC valpfoder. ca 1,5 mått varje dag.

lillen är väldigt fin i hullet. den stora är fin oxå men som sagt skulle inte sitta ivägen med lite mera hull.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Vår Berner tik somär 7 månader väger 35kg och är inte det minsta fet. Kullbrodern väger säkert 40kg. Vår Entlebucher tik väger 40kg, enbart muskler.

Entlebuchertik på 40 kg?!?!?!?
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Va bra med en bild, vad fin han är
Han ser hög ut, är han ovanligt hög eller är det normalhöjd på schäfer?
Ska försöka få in en bild ikväll när jag kommer hem.

Tack tack :). Jo han är väldigt hög. Hela 5 cm över maxhöjden på schäferhanar.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

500g RC Yorkie/sensible räcker en vecka hos mig :D

Tindra väger 4 kg och är 27 cm hög. Alldeles för stor enligt rasbeskrivingen men i helt rätt hull just nu.

:rofl: då behöver du inte handla foder lika ofta som mig då ;). Måste vara ganska skönt.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Min blandras (labrador/hamiltonstövare) väger 37 kg:crazy: Hon ska gå ner 4 kg, men det är lättare sagt än gjort eftersom hon är hos min mormor och morfar på dagarna. Jag har i alla fall skällt på dom så hon får inte grötfrukost längre:crazy:
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Nämen, förstår om du inte vill skriva det här, men hände det något tråkigt?

//E

Ja, det är en tråkig historia som jag inte gärna vill dra igen. Har inte berättat här, men som Du säkert förstår så får man förklara till höger och vänster när man bara kommer med en hund. Så jag låter det smälta lite och försöka komma igen, så ska jag berätta någon dag.
 
Sv: Hur mycket väger eran hund?

Oj då! Jag har mätt lite på måfå med tumstock och en pinne så helt tillförlitligt är inte mitt mått men min bör då vara lite för hög också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 815
Senast: Monifa
·
Hundhälsa Nu behöver vi alla råd vi kan få för vi känner oss helt maktlösa :crazy: Har en hund på snart 1½ år som har varit svår med maten från...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 200
Hundhälsa Hej! Har en hund som är överviktig. Och vill gärna få lite råd om hur ni andra har gjort för att få ner eran hund. Ja har en liten...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: Lokkur
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 757
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp