För smal hund

Sv: För smal hund

Hur äter hunden om den har sällskap av andra hundar? Min hunds uppfödare hade en i bekantskapskretsen som hade någon sorts liten famnhund som matvägrade ibland. Hon brukade ta hem hunden till sig, där fem matglada Boxrar tävlade om maten. Då blev det fart på den lilla famnhunden!

Kanske hunden behöver sällskap? (Eller har jag missat att det stod något sånt?)

Vi har bara en hund men hon har blivit utfodrade med andra hundar, min mors och svärföräldrarnas och hon kunde inte bry sig mindre.
 
Sv: För smal hund

Ister verkar helt omöjligt att få tag i häromkring tyvärr :crazy: Vet inte hur många affärer vi varit inne i nu.. Dock fungerar det (tillfälligt iaf - troligtvis inte i längden) att blanda torrfodret som hon inte gillar med köttbuljong och färskfoder.

Får se hur länge det varar. Förhoppningsvis tills vi hittat ister iaf :cool:
 
Sv: För smal hund

Jag har inte läst hela tråden men jag undrar om du har kollat tonsillerna hos veterinären? En omplacering jag hade för många¨år sen hade samma problem som ingen lyckades lösa men vid kastreringen så upptäcktes en blödning på tonsillerna så efter en regäl antibiotikakur var han matglad och gick äntligen upp i vikt efter lång tid av matproblem och undervikt! Alla hundar visar inte smärta utan slutar helt enkelt äta i stället/tappar matintresset.
 
Sv: För smal hund

Hon älskar att spåra men när hon kommer till målet så kan hon mycket väl strunta i belöningen. Usch grisöra liksom. Mytcket roligare att börja följa ett annat spår i stället.

Fast just det där sista kan vara en schäfergrej. Min schäfer älskar mat och godis men aldrig att hon skulle ställa sig och käka något i slutet av ett spår om det finns några steg därifrån tex att spåra vidare på. Jobbet före allt typ...
 
Sv: För smal hund

Min kille som vill jobba äter mer om han får jobba lite för maten. Dock inte ute i naturen på ett spår eller liknande, då är det så mycket annat häftigt. Men om vi är inne och det inte händer så mycket kring oss. Ibland klickar jag maten och slänger ut på golvet, ibland tricktränar eller targettränar vi maten.

Nu har jag skaffat två olika brickor. Hittills uppskattar han det. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ruUIKN4Aw4w&feature=youtu.be
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: Tuggben
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 539
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 038
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp