Men det som du svarade på var ju frågan om hur man ska lösa boendet för de som har funktionsnedsättningar som innebär att de inte kan hindra att grannarna blir störda ibland.Jag förstår att det är väldigt jobbigt att vara i den sitsen. Men jag kan inte låta det gå ut över mitt och min familjs liv och välmående. Hade jag haft en vuxen/nästan vuxen granne som uppförde sig så som TS beskriver så hade jag definitivt ringt hyresvärden (för att HV ska vräka grannen om inte det räcker att HV pratar med grannen) och eventuellt Polisen (av oro för mig själv, min familj och de personer som bor med den som stör). Helt enkelt för att det hade känts otroligt obehagligt! Jag hade inte känt mig trygg i mitt eget hem.
Och då är "vad sjutton som helst bara jag slipper dem" inte mycket till svar.
(Om du inte verkligen menade att de ska slängas ut i rännstenen? Men på sikt blir de knappast ett mindre problem för andra i samhället av det heller...)
Och vi talar väl fortfarande om personer som stör, inte som är hotfulla eller farliga för grannarna. Om det är fallet så hamnar ju frågan på en helt annan nivå.