M
mctucker
De är så att jag har en stallplats på en mindre ridskola, på en mindre ort i norra sverige. Nu undrar jag hur mycket skulle ni betala i stallhyra för den platsen. Ska berätta lite om stallet.
* plats för 14 hästar
* ganska små hagar
* ridhus, inte världens bästa underlag
* paddock, inte bästa underlaget där heller
* spolspilta
* 10 kg hö ingår i hyran
* helgjour ca 1 gång i månaden
* tillgång till tränare 1 gång i månaden, då är de en hoppkurs och en dressyr kurs. finns inte tillgång till tränare resten av tiden alls.
* utgång mellan ca 7.00 till 19.00
* mocka själv med eget spån
* inget foder ingår
* höet är ej analyserat, dom äter torrhö nu. Men ska äta hösilage senare i vinter.
Jag betalar 1450 Kr i månaden för platsen. Då har jag också bara en spilta till min häst. Tycker ni att de är värt de?
Jag funderar på att flytta hästen till ett annat stall där min två andra hästar är. De ligger hemma hos mina föräldrar. Men då finns de bara ingen tillgång till ridhus och paddock. Det är ca 1 mil från stallet jag har nu. Just nu känns de att jag vill flytta honom, för de känns att de skulle vara lättare. För då är alla på samma ställe. Men vad skulle ni gjort?
* plats för 14 hästar
* ganska små hagar
* ridhus, inte världens bästa underlag
* paddock, inte bästa underlaget där heller
* spolspilta
* 10 kg hö ingår i hyran
* helgjour ca 1 gång i månaden
* tillgång till tränare 1 gång i månaden, då är de en hoppkurs och en dressyr kurs. finns inte tillgång till tränare resten av tiden alls.
* utgång mellan ca 7.00 till 19.00
* mocka själv med eget spån
* inget foder ingår
* höet är ej analyserat, dom äter torrhö nu. Men ska äta hösilage senare i vinter.
Jag betalar 1450 Kr i månaden för platsen. Då har jag också bara en spilta till min häst. Tycker ni att de är värt de?
Jag funderar på att flytta hästen till ett annat stall där min två andra hästar är. De ligger hemma hos mina föräldrar. Men då finns de bara ingen tillgång till ridhus och paddock. Det är ca 1 mil från stallet jag har nu. Just nu känns de att jag vill flytta honom, för de känns att de skulle vara lättare. För då är alla på samma ställe. Men vad skulle ni gjort?