@Lotheb - jag tycker det verkar som ett väldigt deprimerande umgänge du omger dig med. Folk som talar om för andra vad de kan och inte kan göra, begränsar, ställer ultimatum (om så tramsiga saker som - BYXOR?!).
Jag hade fått spatt om någon berättat för mig vad jag kan och inte kan ha på mig. Fullständigt frispel.
Och som TS kille har gjort, försöker få henne att passa hans mall. Nej tack. Nästa steg (för det kommer ett nästa, var så säker) är inte lika harmlöst.
Okej detta är främst taget ur min ungdom. barn i 5-15 års ålder kanske. Svårt att se att folk i tråden aldrig varit med om byx exemplet. Kanske annerlunda på tidiga 90 talet. Vad vet jag. (Aldrig någon som blivit tillsagd av sina föräldrar att inte ha plag x och y i skolan men man smygit med det i väskan endå ocksåvidare) Men handlar främst inte om vuxna tänkande kvinnor och män. Lite nyfiken på hur många av er hade accepterat att er man gick i en sliten tshirt och joggingbyxor till lyxkrogen för en fin middag med er?
Finner det extremt intressant att alla som går emot mig på denna punkten utgår ifrån att det är ni som blir tillsagda snarare än att det är ni som säger ifrån? Jag försöker få erat perspektiv på vart går gränsen för att ni skall säga ifrån? Till er partner.
Attityden och ordvalen är klart trist oavsätt vem det kommer ifrån så inget försvar eller argument på den fronten.
Mitt umgänge är extremt lättsamt varken begränsar eller ställer ultimatum så jag har det fint tackar som frågar =) Mitt senaste förhållande likså. Skulle aldrig få för mig att ställa krav. Men rent krasst försöker vara objektiv. Och som jag skrivit tidigare. Har inte värderat hur det sas så mycket. Men oavsätt kommer ett förhållande till ett ultimatum. Det vill säga enligt mitt synsätt en sista tråd som håller ihop förhållandet. Då är man nog lite fel på det.
Spelar ingen större roll för argumentet. Kärlek som kärlek. Och man kan spegelvända könsrollerna i fall det gör argumentet bättre.Om Springsteens partner är attraherad av män, men Springsteen inte är attraherad av kvinnor, så är det inte samma sak.![]()
@niphredil nope har inte missat den poängen. Men du har missat mina. Jag är av samma åsikt. Hade inte velat vara i det förhållandet.