Hur mycket pengar lägger du på abonnemang per månad?

Hur mycket pengar lägger du på abonnemang varje månad?

  • 0-499 kronor

    Röster: 73 58,9%
  • 500-999 kronor

    Röster: 33 26,6%
  • 1000-1499 kronor

    Röster: 12 9,7%
  • 1500-1999 kronor

    Röster: 2 1,6%
  • 2000 kronor eller mer

    Röster: 4 3,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    124

nickan1

Trådstartare
Tänker då på abonnemang som Storytel, Netflix,träningskort och liknande. Brukar du reflektera över om du behöver alla varje månad?
 
Ärligt så vet jag inte riktigt men vet att mobilen kostar 199 :-, sedan har vi ju TV, bredband, telefon, träningskort mm men de utgifterna delas på två
 
Själv lägger jag 109 kronor på Netflix, 95 kronor på mobil och 335 kronor på träningskort. Jag kan också frysa träningskortet vid max två tillfällen per år och det brukar jag utnyttja på sommaren när jag mest tränar utomhus.
 
Har TV-abonnemang via Boxer.
Mobil via Fello.
Internet via Net1.

Sen är det stopp på de abonnemang jag tror du räknar in?



lyckades rösta på fel alternativ..
 
Har TV-abonnemang via Boxer.
Mobil via Fello.
Internet via Net1.

Sen är det stopp på de abonnemang jag tror du räknar in?



lyckades rösta på fel alternativ..

Jag hade lyckats med att klicka ut att man kan ändra sin röst har ändrat nu så du kan ändra nu om du vill.
 
269 kr för mobil och 99 kr för spotify. Netflix har min pappa ett sånt familjeabonnemang så det är "gratis" för mig.

Tidigare hade jag ett abonnemang för ett onlinespel för ca 12 euro/månaden men det har jag inte kvar då jag inte tyckte att jag nyttjade det nog för att försvara kostnaden. Jag hade även storytel ett par månader men insåg att ljudböcker inte är min grej :)
 
Har bara mobilabonnemang på 349kr och så internet i lägenheten på 149kr. Har inga andra abonnemang, streamingtjänster, tv kanaler eller liknande.
 
Ganska prick 600kr för mobilabonnemang och klätterkort (har dock köpt årskort). Sedan lägger jag ca 900kr/mån på månadskort i kollektivtrafiken också, vilket känns som en liknande kostnad. Det är inte heeeelt nödvändigt, men så skönt att jag just nu tycker att det är värt det.
 
Telefon 399kr
Spotify 99kr (borde få tummen ur och försöka få studentrabatten där)

Sen har jag massa andra återkommande utgifter som busskort (580kr), men jag tänker att det kanske egentligen bara är Spotify som räknas in under trådstarten?
 
Mobil o h bredband tolkade jag inte var med i trådstartsfrågan? Så då Storytel 179 och Aftonbladet Plus (69?79?).

Går igenom ibland, hade Netflix förr men insåg jag nästan aldrig använde det. Samma när jag haft Spotify, använder det på tok för lite. De två jag har saknar jag om jag tar bort dem (har provat)
 
195 kr på mobilabonnemang
249 kr på gymkort
33 kr på viaplay just nu men kommer snart avsluta det då jag helt enkelt inte använder det
 
Mobil: 99
Bredband: 299
Gym: 279
Spotify: 149
Netflix: 109
WoW: ~140
Ztory: 79

Det blir mycket pengar som försvinner varje månad...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej igen! Tänkte kolla med er om hur era matkostnader ser ut i genomsnitt per månad? Gärna ni som är ensamstående. Men ni andra får...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
6 143
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
  • Artikel Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp