Hur mycket lägger ni på kläder?

Jag köper ganska blandat, från H&M till märken. Köper gärna lite dyrare kläder med lite bättre konstruktion och då sitter bättre, men även för att är kläderna billiga vet jag att de som har tillverkat dem har usla löner/villkor, kostar de lite mer finns ju åtminstone en chans att de blir lite schysstare behandlade.

Däremot tycker jag att det är rätt tråkigt att shoppa något annat än smycken (vilket jag sällan använder), så det blir inte särskilt ofta.

Går ni efter speciella märken eller går det lika bra med tex HM?

Var köper ni era kläder?
Vad får det max kosta?

För mig är ett par jeans för 700 svindyrt tex. Medan andra ser det som billigt.

Köper i stort sett bara "dyrare" plagg. Har inte varit inne på HM på år, försökte gå in på Gina förra månaden men jag vände i dörren :p Handlar oftast på NK eller på olika internetsidor. Ralph Lauren, Gant, Filippa K, Marc Jacobs, Acne, Tommy Hilfiger, Busnel, By Malene Birger för att nämna några märken. En tröja från t.ex. Gant ligger runt 1000-1200 kr. Anledningen? För jag känner mig snygg, plaggen håller bättre, bättre passform.. Köper hellre några färre plagg än en full kasse på HM. Gör likadant med skor, väskor, smink, hudvård... Undantag är väl basplagg och underkläder, då köper jag billigt :p Dock försöker jag vara smart med min shopping, shoppar extra mycket på reorna, håller utkik efter rabatter etc. Min stil är rätt klassisk så för min del gör det inget om det är "förra säsongen" då det oftast inte syns. Har inga maxpriser på mina kläder, köper det jag gillar och som min budget tillåter. Vill tillägga att jag ALLTID sparar xxxx antal kronor varje månad som förs över till sparkontot direkt vid lön, så jag har ett bra sparande. Skulle aldrig bränna alla pengar på shopping!

Har inte heller ngt maxpris på kläder, utan köper det som finns ekonomiskt utrymme för.

Shoppar hellre mer sällan och färre saker än oftare från de billiga kedjorna, då jag tycker att deras kläder allt som oftast har dålig kvalitet, hållbarhet och passform. Dessutom är (i mitt tycke) känslan noll när man går in i deras butiker och sådant är viktigt för mig. Kan köpa billigare plagg att festa i (ex. klänningar) pga att jag går ut så himla sällan.

Jag gillar enkla plagg i naturfärger och favoritmärket är Lexington. GANT och Ralph Lauren. Barbour. R.M Williams.
Har även en förkärlek för högklackade skor från Manolo Blahnik och Jimmy Choo, men då får man spara ett tag först..

Jag är precis som du, Lillagoajag, älskar att rota och leta och fynda i second hand-butiker! Jätteroligt att fynda och att hitta personliga plagg!

Det enda jag inte handlar på second hand är underkläder, annars köper jag det mesta på second hand. I vanliga affärer handlar jag uteslutande på rea. Det är sällan jag köper plagg för över 50:-. Att det är miljövänligt med second hand är förstås ett extra plus =).

Jag lägger nog mindre än 100:- i månaden på kläder om man slår ut det på ett år, det tror jag.

//r

Jag hatar att prova kläder, så det blir första bästa på HM om jag nu faktiskt är ute efter att köpa ny tröja.

Jag köper kläder när jag snubblar över dem snorbilligt på stora reor eller utförsäljningar (ofta typ stadium eller xxl).

Jag brukar få kläder i julklapp och/eller födelsedagspresent, det plus det jag har sedan tidigare räcker gott och väl...

Det varierar hejvilt, kan shoppa billigt från England eller köpa en svindyr skaljacka i lokala butiken. Något maxpris per plagg eller för vissa typer av plagg finns egentligen inte, jag är ingen storshoppare av kläder så det jag vill ha köper jag.

Hur mycket som går varje månad varierar också. Kan gå flera månader utan att jag köper mer än en träningstopp på Stadium, men denna månad har precis alla som sitter nedanför midjan blivit för litet och jag har fått köpa både tröjor, kjolar och byxor för totalt kanske 4500 kr eller något ditåt. Halva den summan är dock en jacka, i övrigt lyckades jag hitta billiga, snygga grejer som satt bra.

Min garderob är till 90 % Gina Tricot, den övriga delen från H&M eller sportkedjorna. Kläder till mig själv är inget jag prioriterar med min usla inkomst, och jag försöker hålla det nere så mycket som möjligt. Om jag någon gång shoppar kanske jag lägger mellan 500 och 1000 kronor, men då är det kanske max tre gånger/år.

Jag handlar kläder väldigt sällan, men när jag väl är igång kan det bli några tusenlappar som går åt.
Köper oftast på MQ om jag inte beställer från typ nelly eller liknande. I mina ögon mest sådär mellanprisklass.
Jag hänger inte upp mig så mkt på märken utan handlar det som är snyggt och som verkar ha ok kvalitet. Blir väldigt lite HM just för att jag tycker kläderna har usel kvalitet..
Jeans köper jag oftast från JC. Har främst dieseljeans i min garderob, de passar mig och har bra kvalitet :)

Jag handlar mest online, Nelly är storfavoriten men även asos. Annars blir det mest monki och hm om jag ska gå i fysiskbutik.

Jag tycker att 700:- för ett par jeans är mycket men det beror nog mest på att jag har hittat märken och modellen som passar bra för 300-400:- och då känns det onödigt att betala mer. Men tröjor, klänningar och andra plagg kan jag lägga det jag tycker det plagget är värt. Men sällan över 1000:-/st. Bh-ar betalar jag över 1000 lappen för.

Handlar kläder nästan varje månad, det är ett intresse.

Min garderob är redan för full så jag försöker hålla nere på inköpen :angel: Har dock haft en usel inkomst ändå så jag har unnat mig själv shopping bara en gång den här hösten, men känner mig rätt nöjd med det så det hade kanske inte blivit mera än så ändå. Köper annars mest på gina tricot med enstaka besök hos bikbok, MQ och cubus, HM glömmer jag bort att de finns nuförtiden :o:D

Jag köper nästan bara kläder från kända outdoormärken, så varje plagg i sig är rätt dyrt. Är totalt ointresserad av mode och stil men vill ha sköna, funktionella kläder och har hittat några märken som jag vet passar mig så jag handlar oftast online. Tror inte jag äger något plagg från H&M men brukar handla trosor på Lindex.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 723
Senast: Badger
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 255
Senast: Mineur
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
334
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 960
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30