Hur mycket kan man bada då?

Blandrastik

Trådstartare
Dagspromenaden är utbytt mot kissrunda plus simtur, då Chivas älskar att simma. Bra motion, men hur ofta kan man egentligen bada utan risk för eksem och annan skit.

Om man bortser från algerna, för det är jag med på att då är det badpaus.

Sv: Hur mycket kan man bada då?

Det undrar jag också
O saltvatten hur är det för hunden.
Min älskar att bada

Tror inte att det är någon fara att bada varje dag om det är så? Jag har väldigt tjockpälsade odjur och de torkar på högst ett par timmar.

Angående saltatten så sköljer jag alltid av mina efter salta bad.

Beror väl på vad hunden har för päls? Den behöver få torka upp ordentligt mellan baden. Min golden badar 3-4 ggr/v när det är som mest badsäsong men torkar ju också på bara ett par timmar. Då badar vi nån timme eller två och åker sen hem, hon springer inte ner till nån pöl på egen hand flera gånger om dagen.

min hund badar gämt samt i saltvatten då vi bor nära havet .. hon har aldrig haft exem eller sådant , pälsen är tjock på henne ,, dock bruka ja skälja av henne ofta då de e som varmast ute ! de e kanon träning tycker jag :D

Men i tretti plus och lite vind torkar ju hunden på ett nafs, kan man bada varje dag då?

Mina hundar badar varje dag.. ibland 2 gånger per dag (bor 200 m från Emån). Detta gäller även vintertid bland isflak. Har aldrig haft problem men NÅGOT, varesig exem eller dyl. Vintertid ser jag dock till att de rör på sig så länge vi är ute/de är våta.

Som jag uppfattat det så är det viktiga just att man låter dem torka helt mellan gångerna. Jag har en korthårig hund som torkar hur snabbt som helst, vi försöker bada varje dag nu när det är så varmt :laugh:

*kl* Mest jämt om du frågar min spaniel! :)
Nä en ett dopp om dagen eller två tror jag inte är någon fara, som sagt hinner de bara torka upp ibland är det nog lugnt.

Har ibland vovve med på stranden en hel dag och då är han ju med i och badar varje gång jag går ned, och för att vi ska kunna ligga och sola ihop gäller det ju att han är iaf fuktig hela tiden annars blir han för varm, så då kan har jag vara mer eller mindre blöt från 10 på förmiddagen till 6 på kvällen eller så... Han blir så fruktansvärt varm, har världens underull eller nått så han måste bada om man ska kunna gäöra mer än gå ut och kissa...

Vara blöt hela dagen varje dag en längre priod är nog ej bra dock men nån dag iveckan och styckvisa dag övriga dar funkar iaf för oss! :)

Gillar hunden att bada så tror jag inte det är någon fara om den blöter ner sig ett par ggr om dagen när det är varmt ute.Som andra skriver så torkar de ju snabbt om det är soligt.Tror dock man ska hålla lite extra koll på eksemhundar samt de med tjocka pälsar att de inte börjar "bli röda" i huden.Är man rädd för att hunden ska bli torr i pälsen efter alla bad finns det ju både speciella schampo o balsam som återfuktar efter några dagar på stranden

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 834
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka