Hur mycket kan jag göra med honom ?

Underbar

Trådstartare
Min hästs hovar har varit helt kassa den sommarn:/
Nya sprickor hela tiden. Hovslagan va uppe och verkte för ca 2 veckor sen. Han fick verka väldigt mycket, eftersom hovarna såg ut som dom gjode. Sprickor , vasa kanter. Idag när jag kom till stallet såg jag att han hade fått två nya sprickor igen :cry: Blir helt tokigt på dessa hovar. Aldrig varit så här dåliga förut. Han är öm i hovarna när han går på grus. Men gräset är det inga problem att gå på samma i paddocken. Massa sand i den. Men blir jätte osäker på hur mycket han klara av att jobba i paddocken? vad tror ni? Fundera på att låta han stå i två veckor tills hovslagan kommer och sätter på nya skor. Vilket tror ni är bäst ??

Sv: Hur mycket kan jag göra med honom ?

Blir lite lätt så när det är torrt i marken. Be hovis sätta på skor om hovarna är dåliga och du ändå ska rida, är ju en billig grej att göra istället för att ha så dåliga hovar så att det ev. inte går att rida alls.

Jätte knepigt det här med hovar som inte har topp kavlitet:smirk:

Jag skulle försöka rida/tömköra/promenera i den mån det går på underlag som funkar de två veckorna fram till skoning, hovarna mår bra av att hästen rör på sig men man får ju för den delen inte tvinga hästen att gå om den har ont =)

Lycka till

Blir lite lätt så när det är torrt i marken. Be hovis sätta på skor om hovarna är dåliga och du ändå ska rida, är ju en billig grej att göra istället för att ha så dåliga hovar så att det ev. inte går att rida alls.

Han har skor eller inte just nu. Han har tappat dom. Men annars har han alltid skor.

Jätte knepigt det här med hovar som inte har topp kavlitet:smirk:

Jag skulle försöka rida/tömköra/promenera i den mån det går på underlag som funkar de två veckorna fram till skoning, hovarna mår bra av att hästen rör på sig men man får ju för den delen inte tvinga hästen att gå om den har ont =)

Lycka till

Okej tack så mycket för svar :)

Hovslagan kommer tidigare än två veckor nu i alla fall. Fick tag på han i fredags. ÄNTLIGEN :rofl: det är svårt att få tag på han ibland. Men så länge. Kommer jag vara på underlag som funkar så han inte får ont.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 950
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 675
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 751
Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 426
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka