Hur mycket hö och halm går det åt?

Sv: Hur mycket hö och halm går det åt?

Jag fodrar i år med ett hötorrt hösilage. Lyckades med konststycket att torka och pressa det i september så det är bra kvalite men med låga värden. Det blir fri tillgång på det.

Jag fodrar i år med ett hötorrt hösilage. Lyckades med konststycket att torka och pressa det i september så det är bra kvalite men med låga värden. Det blir fri tillgång på det.

Jisses, det var inte dåligt att kunna torka det såpass så sent :)

Var i Bohuslän håller du hus, var det exrtavarmt där kanske ;) ?

Jag räknar på 40-45 Mj och runt 300 i smrp per dag. Underhåll vuxen Islandshäst, valack.

Rolle
Ipl

Det här blir ju ännu svårare för den oinvigda, med underhåll menas att hästen ska stå rakt upp och ner och inte göra ett skvatt.;)

Ajo, lek och bus i hagen tillsammans med en hög unghingstar räknar jag som underhåll ;)

Rolle
IpL

Hade några varma dagar i slutet. Har såklart plastat det för säkerhets skull. Men verkar inte starta någon process i det, för det är som sagt helt torrt. Ja, du. Inte långt från dig. Du har t.o.m varit hemma hos mig;)

Hade några varma dagar i slutet. Har såklart plastat det för säkerhets skull. Men verkar inte starta någon process i det, för det är som sagt helt torrt. Ja, du. Inte långt från dig. Du har t.o.m varit hemma hos mig;)

Jo, att det var plastat tog jag nästan för givet :) så sent menar jag.....

Har jag det ???

NU blev jag ju nyfiken.....ingen aning om vem du är :confused:

7 e september pressade vi. Jättevarmt där några dagar. Inga Vala och lillhingsten står hos mig:) Jag känner med andra ord hästen hemma i ditt stall väldigt väl också:) Krama henne från mig!

7 e september pressade vi. Jättevarmt där några dagar. Inga Vala och lillhingsten står hos mig:) Jag känner med andra ord hästen hemma i ditt stall väldigt väl också:) Krama henne från mig!

Aha, svar på gåtan !!

Det ska jag göra, pussa Gurka från mig och IngaVala oxå :)

Liknande trådar

Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 222
Senast: Marvin
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
520
Senast: Sryoqwe
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 522
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar