Hur mycket hinner ni med?

För att du arbetar långa pass och därmed effektiviserar transporttiden till och från jobbet eller? Annars fattar jag inte vad det gör för skillnad i tidsåtgång mellan dag- och nattjobb.

Jag jobbar mkt mindre för samma lön. Jag jobbar 75% och får ut mer än en heltid på dagen i mitt yrke.

Jag jobbar mkt mindre för samma lön. Jag jobbar 75% och får ut mer än en heltid på dagen i mitt yrke.
Som sagt, då handlar det ju om tjänstgöringsgrad och inte skillnad mellan dag-/nattjobb. Jobbar man inte heltid får man såklart mer fritid.

Inkomsten har ju inte med tid att göra (eller jo men det är kanske inte relevant att utveckla i sammanhanget).

Som sagt, då handlar det ju om tjänstgöringsgrad och inte skillnad mellan dag-/nattjobb. Jobbar man inte heltid får man såklart mer fritid.

Inkomsten har ju inte med tid att göra (eller jo men det är kanske inte relevant att utveckla i sammanhanget).

Det är inte tillåtet att jobba heltid ( 100%) natt i mitt yrke. I landstinget är det ok men inte i kommunen.

Sen hade jag inte bara kunnat jobba 75% dagtid rent ekonomiskt. Iom att man jobbar 10 timmars pass är jag ledig i längre perioder oxå. Jobbar 8 nätter på 13 nätter ca och är sen ledig 8 nätter and so on...

Arbetstidsförkortning och deltid är ju inte samma sak.
Fine, antal arbetstimmar då (tjänstgöringsgrad är inte rätt eftersom arbetstidsförkortningen räknas på den?).

Poängen var att rådet var väldigt svävande - att jobba natt behöver inte alls frigöra timmar i sig. Men efter att @fio har utvecklat det så kan ju @niphredil nu ta ställning till om hon vill byta karriärbana (gissar jag) och börja arbeta natt inom kommunen. :laugh:

Fine, antal arbetstimmar då (tjänstgöringsgrad är inte rätt eftersom arbetstidsförkortningen räknas på den?).

Poängen var att rådet var väldigt svävande - att jobba natt behöver inte alls frigöra timmar i sig. Men efter att @fio har utvecklat det så kan ju @niphredil nu ta ställning till om hon vill byta karriärbana (gissar jag) och börja arbeta natt inom kommunen. :laugh:

Jag fattar inte de som jobbar heltid dag och hinner med två hästar, träna, umgänge osv Jag fattar inte hur jag hann med fyra hästar och jobbade heltid dag... Jag tror svaret är åldern. Bli yngre och orka mer ;)

Ärligt talat @Miks blir jag mest bara stressad av din lista. Att äta på en kvart, alltid göra två saker samtidigt, lägga mig sent och gå upp tidigt, att umgås med mina vänner enbart genom telefonsamtal (som ska klaras av samtidigt som jag gör nåt annat) - allt det där låter HEMSKT för mig.

Jag vet inte om jag varit otydlig i tråden, eller om du kanske inte läst den, men det där är inte ett alternativ för mig. Jag vill inte leva så. Som jag redan sagt så har jag lyckats få ihop en bra plan - men hade jag inte kunnat få det hade jag skurit ner på saker. Ingen farsi i världen är viktig nog för att jag ska stressa mig igenom livet på det viset.

Men du kanske inte hinner med allt helt enkelt! Kan du inte tänka i 10 dgr intervaller istället för veckointervaller?

Men du kanske inte hinner med allt helt enkelt! Kan du inte tänka i 10 dgr intervaller istället för veckointervaller?
Jamen det har jag ju redan sagt ;) :D. Jag har ju fått ihop det, och de veckor jag reser kommer jag att dra ner på det mesta och helt enkelt acceptera att jag inte kan göra så mycket som jag vill.

Så all is well :up: :D.

Jag fattar inte de som jobbar heltid. :o
Nä alltså heltidsjobb är :up: när det gäller pengar men :down: vad det gäller tid och ork och lust. Ärligt talat.

För några år sen jobbade jag fyra dagar i veckan, kontorstider, med flex. Det var helt perfekt. Kunde välja att vara ledig på onsdagen eller ta typ fredagen eller måndagen ledigt :love:.

Jag fattar inte de som jobbar heltid dag och hinner med två hästar, träna, umgänge osv Jag fattar inte hur jag hann med fyra hästar och jobbade heltid dag... Jag tror svaret är åldern. Bli yngre och orka mer ;)
Regelbundna arbetstider heltid dag är största jävla hotet mot en meningsfull fritid! När jag hade häst jobbade jag oregelbundet kvällstid. Heltid var 31,5 tim/v (Gud välsigne!). Jag var i stallet på fm, åkte hem, duschade, åt lunch och gick till jobbet. Om jag inte var ledig att jag jobbat helg, 31,5 tim är ju inte mycket.

Dessutom hade jag jättehögt ob.

De där tjänsterna är dessvärre inte kvar, av förklarliga skäl :meh:

Nu jobbar jag kontorstider, går hem efter jobbet och dör i soffan. Tur att jag inte har häst längre.

Jag har också förkortad arbetstid, tror vi snittar på 38 timmar per vecka. Har alla raster fullbetalda. Men jag sover borta i tjänsten en till tre gånger per vecka så jag tillbringar nog mer tid på jobbet än de flesta :p

Alltså ni hästtjejer, jag fattar inte att ni orkar! Hur hinner du umgås med vänner?

Jag umgås med mina hästar - hinner inte med att umgås med mina vänner. Bortsett från inbokade träffar en gång/kvartal.

Tvättar och städar - det gör man på helgen. Har dragit ner städningen till ett minimum.

Tränar - jag har tre hästar hemma och hinner inte åka på gym. Så den träning jag får det är stallsysslor och ridning. Däremellan kör jag gympapass framför DVD-skiva 1/v. Lägger in cykelpass ToR arbetet (3 mil) emellanåt. Skulle dock behöva göra det oftare ;-)

Fotokurs en gång i veckan direkt efter jobbet. Sambon fodrar djuren då.

Få ihop tiden - skippa TV-tittandet.

Jag jobbar kontorstid, rak vecka. Har stall hemma och 3 hästar. Tycker inte det är något problem med tiden, men det handlar om att prioritera. Jag brukar läsa någon universitetskurs också varje höst, men i år kom jag inte in på det jag ville gå.

Bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo. Så det är inte bara hästarna som tar tid, utan även trädgård och hus. Nu håller vi dessutom på och sliter med stallrenovering och skulle behöva skippa att sova. Har lagt ridningen på is tills det att stallet är klart :-).

/Lizzie

Ärligt talat @Miks blir jag mest bara stressad av din lista. Att äta på en kvart, alltid göra två saker samtidigt, lägga mig sent och gå upp tidigt, att umgås med mina vänner enbart genom telefonsamtal (som ska klaras av samtidigt som jag gör nåt annat) - allt det där låter HEMSKT för mig.

Jag vet inte om jag varit otydlig i tråden, eller om du kanske inte läst den, men det där är inte ett alternativ för mig. Jag vill inte leva så. Som jag redan sagt så har jag lyckats få ihop en bra plan - men hade jag inte kunnat få det hade jag skurit ner på saker. Ingen farsi i världen är viktig nog för att jag ska stressa mig igenom livet på det viset.
Jag läste ursprungsinlägget där du undrade hur andra får ihop det. Så här gör jag för att få ihop det.

Sen har jag läst alla andra inlägg också och tänkte att ingen annan har listat direkt sina tidsbesparande åtgärder så det var min input.

Du ska ju såklart inte göra något som inte känns bra för dej. Och lite huvudet på spiken när du säger att ingen farsi i världen är värt det för att stressa ihjäl sig. Du har ju börjat prioritera (som att ta bort volontärandet) och det är så jag gör hela tiden. För att kunna göra de grejer jag verkligen vill göra spar jag tid på ovanstående sätt :)

Mvh Miks

Regelbundna arbetstider heltid dag är största jävla hotet mot en meningsfull fritid! När jag hade häst jobbade jag oregelbundet kvällstid. Heltid var 31,5 tim/v (Gud välsigne!). Jag var i stallet på fm, åkte hem, duschade, åt lunch och gick till jobbet. Om jag inte var ledig att jag jobbat helg, 31,5 tim är ju inte mycket.

Dessutom hade jag jättehögt ob.

De där tjänsterna är dessvärre inte kvar, av förklarliga skäl :meh:

Nu jobbar jag kontorstider, går hem efter jobbet och dör i soffan. Tur att jag inte har häst längre.
Alltså, 31,5 timmar som heltid? Med hel månadslön, inte 75%? Vilken dröm!

Annars ser jag inte hur konstiga skift och oregelbundna arbetstider skulle frigöra tid. Även om heltid då är 38 timmar, det är ju försumbart lite.

Jag tycker att heltid är galet mycket för mycket, men jag ser inte hur något konstigt schema kan göra det annat än ännu värre.

Annars ser jag inte hur konstiga skift och oregelbundna arbetstider skulle frigöra tid. Även om heltid då är 38 timmar, det är ju försumbart lite.

Jag tycker att heltid är galet mycket för mycket, men jag ser inte hur något konstigt schema kan göra det annat än ännu värre.
Japp, vi hade arbetstidsförkortning pga obekväm arbetstid. Och några tusen i ob av samma skäl. När vi jobbade helg hade vi ledigt två dagar före och två dagar efter. Det var rena himmelriket.

Gissa om det där inte finns längre :D

Jag jobbade förut 3-2. Ledig två dagar på raken alltid. Det frigjorde mer tid men först och främst mer ork. Jag red dag 1 och 3 på jobbdagarna (utvilad dag 1 och sovmorgon efter dag 3).

Jag sparade typ 60 arbetsdagar per år jämfört med rak vecka.

Sedan gjorde jag samma men på 80% och blev människa :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
833
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar