Jag jobbar också kontorstider, med viss flex som jag sällan utnyttjar pga stela tågtider. Har totalt ca 1,5h pendling till jobbet/dag, åker i regel hemifrån 06.45 och är hemma 17.20.
Jag försöker ta min slappetid på lunchen på jobbet
Har en timmes lunch men använder oftast bara 30min till att äta. Resterande 30min ägnar jag åt slapp vid datorn/telefonen, promenad eller en snabbsväng i butikerna i stan. Försöker även hinna med ärenden, alternativt handlar mat som jag kan ha i jobbkylen under dagen, så slipper jag det sedan.
När jag kommer hem har jag två hundar som ska motioneras, ofta kombinerar jag min egen träning med deras, t ex löptränar vi en del. Jag försöker köra pass på gymmet två kvällar i veckan, ofta tränar jag ihop med kompisar då (= kompishäng) och så kör jag antingen vilodag för hundarna då, eller att jag typ simmar dem i en sjö senare på kvällen. Vi har oftast en gemensam vin- och matkväll en vardag i veckan, när vi träffas ett gäng och lagar mat/äter tillsammans
Äta ska man ändå göra och för mig är det perfekt att göra det tillsammans med mina vänner.
Hundarna ger mig någon form av träning/motion de dagar jag inte är på gymmet (löpning, kickbike, PW:s), jag träffar i regel vänner på träningspassen 1-2gånger/vecka samt att vi försöker laga mat ihop en vardagkväll. Tvättar/städar gör jag lite hela tiden, storröj gör jag oftast på helgerna. Jag har egen tvättmaskin dock, vilket underlättar enormt.
Jag har väldigt sällan dagar när jag inte gör någonting
Nu när jaktsäsongen drar igång kommer jag jaga lör-sön i princip varje helg, vilket oftast blir heldagar. Jag brukar vara rätt slut när säsongen är slut (håller på oktober-januari) och under våren försöker jag därför att dra ner på tempot rejält. Å andra sidan har hundarna sin viloperiod då, vilket automatiskt gör det lugnare för mig även i veckorna.
Vad för typ av träning vill du köra? Kan du effektivisera den på något sätt? Kombinera den med att hänga med vänner?
Tänker att du kanske kan ta en rask promenad på lunchen eller cykla till jobbet för att minska ner på konditionsträning på gymmet? Springa/cykla till gymmet så du är uppvärmd när du kommer dit?