Hur mycket har din hund haft sönder hittills ?

För att svara på frågan så har inte mina hundar bitit i sönder så mycket. Mellanhunden råkade ta i sönder mina nya glasögon när hon var valp, det var ganska trist.
Min gamla bet i sönder den där bilen, men när hon skulle lämnas hemma satt hon i bur (det var tillåtet då) så det blev inte så mycket tuggat. Däremot har hon stulit mat och käkat upp, hur många gånger som helst. Hon är en tjuv av rang.

Valpen jag har nu har inte förstört något, men hon kan inte ha biabäddar som är sönder tex, hon river ut skumgummit och äter det då.

En av mina första åt allt som luktade gott i knähöjd då jag fick henne. Det var tvålar, suddgummin, lypsyl som försvann första dagarna.
Jag var 9 år och kunde inget.
Hunden var omplacering som bott i bur innan.
Det löste sig dock fort utan att hunden skadades. Som TUR var, ärligt talat! Inte pga kunskap och träning. Utan pga snäll och lättlärd hund.

Övriga så har de förstört sina leksaker ibland.
Och en spydde på en väska som jag då kastade.

Men det är dels en dvärgras och dels brukar den inte ge sig på saker.

Jag har två hundar, den första har inte förstört något sen han var valp (då rök några dörrstoppar) den andra är väldigt påhittig och pillig, en högaktiv hund som lätt blir uttråkad och har en förkärlek för tyg. Han har tuggat sönder (och svalt) delar av två överkast, lite mattkanter och fransar, sängkläder, underkläder, gardiner och en kudde och säkert något mer. Han har även pillat ur ett antal bluray skivor ur en box som strimlade fodralen på och haft ihjäl ett antal krukväxter. Detta gör han på den knappa timmen eller kortare tid som det tar från att vi går till jobbet tills hundvakten hämtar dem, ibland också när vi är hemma. Vi har numera rätt undanplockat hemma och de får inte vara i sovrummet när de är ensamma hemma. Men det har blivit bättre, innan sommaren (knappt 1 år gammal) var det något varje vecka och under hösten har det endast hänt vid två tillfällen. Otroligt nog har han aldrig blivit dålig av det han ätit bara haft lite besvärligt att skita någon gång :rofl:

Är det uppfostran då? Jag tror inte det, inte heller separationsångest utan bara ren uttråkning och en påhittig hund.

Min labrador har hittills "bara" dödat en mobiltelefon, plånbok och ett flertal papper och pennor.. Och trosor och strumpor har han varit på också. Någon enstaka sko strök med när han var yngre.

Väldigt påhittig herre som verkar fått i system att hämta husses och mattes grejer när han har tråkigt tyvärr..

Vi fick ha på ättika på trösklarna när hon var liten för att hon skulle sluta. Då smakade hon och blev arg och skrek rakt ut, typ :rage:.

Jag hade ättika på min byrå för någon vecka sedan, valpen slickade nämligen på den och jag var rädd att hon skulle börja tugga. Reaktionen på ättikan? Någon nysning, sedan slickade hon lugnt vidare... (Som tur var började hon aldrig bita)

Jag hade ättika på min byrå för någon vecka sedan, valpen slickade nämligen på den och jag var rädd att hon skulle börja tugga. Reaktionen på ättikan? Någon nysning, sedan slickade hon lugnt vidare... (Som tur var började hon aldrig bita)

Kan varmt rekommendera Dogmans Antibit-spray. Den är fullständigt vidrig, men lämnar inga märken. Jag kan garantera att ingen hund tittar på aktuell pryl efter en dusch av denna flaska.

Har haft till hästttäcken, och faktiskt på en tass som inte skulle bli slickad. Slapp faktiskt tratt.

Labben tror jag inte förstört nåt mer än sina egna mjukisdjur. Jo, lite på inredningen i bakluckan på kombin som valp kom jag på :o
Däremot har han svalt ett antal strumpor :o som tack och lov kommit upp igen *ta i trä*

Lagotton har knaprat sönder x antal väckarklockor som liten, samt ett par glasögon, tuggat på några skor och ett bordsben. Och trösklar och knoppar på en byrå. Vi fick ha på ättika på trösklarna när hon var liten för att hon skulle sluta. Då smakade hon och blev arg och skrek rakt ut, typ :rage:.

Jag tror inte jag kan uppfostra hundar, ska nog bli en crazy cat lady i fortsättningen :p
:yuck::p

I vårt fall var det nog främst stress och han tuggade (vad jag kommer ihåg) på pallen, hörnet på garderoben, skyddet till bredbandskabeln, diverse skor och en hel massa post. Det gick över när hunden blev trygg. :heart

Kan varmt rekommendera Dogmans Antibit-spray. Den är fullständigt vidrig, men lämnar inga märken. Jag kan garantera att ingen hund tittar på aktuell pryl efter en dusch av denna flaska.

Har haft till hästttäcken, och faktiskt på en tass som inte skulle bli slickad. Slapp faktiskt tratt.

Ska kika på den! Kan vara trevligt att ha som säkerhetsgrej när valpen blir unghund om inte annat...

Min yngsta hund har en fetisch för att bita i tyger (strumpor, påslakan, kuddar).. Lyckades dock byta det mot trossen.
Men så var hon hemma hos min mamma och fick ett par gamla skor att bita i, "det gjorde inget för de var så gamla".
Jo tjena, en vecka senare sätter hon i sig ett par nya Nike-skor hos svärfar:nailbiting:. Har sedan dess hittat flera skor i hennes hundsäng (ännu inte strimlade som tur är) så nu får vi se vad jag ska byta skorna mot :p.

Jag anvander "bitter apple spray" fran hundaffaren ... det ar ocksa "antibit". Det fungerar aldeles utmarkt ... men med vissa hundar maste man da vara riktigt forutseende och spraya i stort sett hela hemmet.:angel:

Ladda har haft mani på doftljus och försökt norpa även när vi suttit t ex i soffan och de stått i ljushållare på bordet O_o men annars är växter hennes stora passion. Det är tydligen fantastiskt roligt att lyfta upp dem och ruska som en idiot till rötterna är helt blottlagda :rage::D
När vi hade brevinkast så låg posten risigt till också, det var en hel del tidningar som fick sätta livet till.

Otis har inte hunnit slakta så mycket, lite av biabädden, en sladd till Mac:en och några par skor. Däremot älskar han att demolera vedträn, så glömmer man att ställa undan vedkorgen när han är inne ser det ut som en flis-station när man kommer in :p

Jag anvander "bitter apple spray" fran hundaffaren ... det ar ocksa "antibit". Det fungerar aldeles utmarkt ... men med vissa hundar maste man da vara riktigt forutseende och spraya i stort sett hela hemmet.:angel:
Herregud
Det låter hemskt om hundarna tuggar sönder allt som finns i hemmet
Det borde finnas en lösning om hunden har dom idéerna ?

Herregud
Det låter hemskt om hundarna tuggar sönder allt som finns i hemmet
Det borde finnas en lösning om hunden har dom idéerna ?

Problemet ar att hunden och jag ser saker och ting olika. Lillhunden har nu (vid 2 1/2 ars alder) slutat att ata random saker innomhus, men medan hon gjorde det hade vi klart olika syn pa vad som verkade lampligt att tugga pa. Det jag tyckte verkade "tuggvanligt" sa jag sprayade var hon inte alls interesserad i vare sig det var sprayat eller inte. Vem forestaller sig att hunden kanner en oemotstandlig lust att tugga pa en golvlist sa hon river loss den?

Losningen var for mig att lamna henne i en bur om jag var borta langre stunder och inte kunde ta henne med mig ... och att spraya det mesta i hemmet sa hon kunde vara los i huset kortare stunder.

Problemet ar att hunden och jag ser saker och ting olika. Lillhunden har nu (vid 2 1/2 ars alder) slutat att ata random saker innomhus, men medan hon gjorde det hade vi klart olika syn pa vad som verkade lampligt att tugga pa. Det jag tyckte verkade "tuggvanligt" sa jag sprayade var hon inte alls interesserad i vare sig det var sprayat eller inte. Vem forestaller sig att hunden kanner en oemotstandlig lust att tugga pa en golvlist sa hon river loss den?

Losningen var for mig att lamna henne i en bur om jag var borta langre stunder och inte kunde ta henne med mig ... och att spraya det mesta i hemmet sa hon kunde vara los i huset kortare stunder.
Bra det finns lösning på problemet med spray
Mina hundar tuggar inte på något alls, bara sina egna leksaker. Jag hoppas att det håller i sig och att dom inte börja tugga när dom blir äldre

Finns den i de flesta djuraffärer eller?

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 109
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar