hur mycket fiskolja?

B

BeastieBabe

ska man ge per dag till icke arbetande sällskapshund(pudel) på 8,5 kg?

såg att någon ger 4 kapslar fiskoljs till en hårt arbetnde schäfer, men hur mycket blir det i flytande form för en mindre och moindre arbetande hund? 2 kryddmått?

Sv: hur mycket fiskolja?

1 tesked. Mina hundar på 30 kg äter 3 tsk/dag enligt anvisning!

Så länge det är fiskolja och inte fiskleverolja du ger så kan du inte ge för mycket. (Inom rimliga gränser då, 1 dl per dag är nog inte så nyttigt :D)

tack så mycket :bow:

förresten.. vet du något bra vitamineralpreparat man kan ge när man bara utfodrar med kött (och lite grönsaker)?
har tillgång till Dogevit och kafomavit på djuräffren.. kanske någon mer sort.. vilka är bra/dåliga?

Standardt Valp, Hypermix Valp, Hokamix är de bättre vitamintillskotten.

Har din butik Gibbon som grossist, så kan dom ta hem Standardts Vitaminer.
Kolla på www.gibbon.se

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
2 069
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 447
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar