Hur monterar man Helmer???

aprilmaj

Trådstartare
Har köpt lådhurtsen Helmer i metall - och får inte ihop den...

Det ska säga KLICK när man sätter fast två metallpinnar i botten - och det gör det inte. De fastnar inte.

Jag blir galen, för jag har köpt inte mindre än tre stycken! Är det någon som har Helmer och vet hur man gör???

(Heta så gulligt och vara så j-a bångstyrig...)

Sv: Hur monterar man Helmer???

Oj, jag har en helmer och vad jag minns hade jag inga problem att få ihop den. (Men det är nog 1,5 år sen jag köpte den, så jag kan ju ha glömt/förträngt) Jag har för mig att det var lite knepigt att vara ensam och sätta ihop den, men så är det ju rätt ofta med ikeas grejer, tycker jag.

Har du provat med alla tre? Det kan ju vara fel på en, menar jag.

Ja, jag har provat alla tre och det är samma sak. Alltså är det jag som gör fel - men vet inte vad. Följer ju beskrivningen, tycker jag. Kanske inte tar i ordentligt? Ska man banka in metallpinnarna?
Tack för svar förresten!

hittade anvisningarna på ikeas hemsida nu, och kom direkt ihåg vilka pinnar du menar när jag såg bilderna :D
Minnet klarnade något, jag tror att jag fick banka lite för att få in pinnarna ordentligt. Kan du ta något mellan (för att inte göra märken) och banka med en hammare kanske?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 683
Senast: hollypolly
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 323
Senast: Blyger
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 669
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar