Hur mkt skulle ni betala?

Yasmine

Trådstartare
Någon för att gå ut med er hund? En vuxen person som man kan lägga hela ansvaret på, kommer och hämtar hunden, rastar den ordentligt minst en timme? Vad tror ni?

Hur mkt brukar ett hunddagis ta betalt för en dag?

Sv: Hur mkt skulle ni betala?

Nu har inte jag egen hund, men jag skulle gått ut med en hund här i stan, som dagmatte (bara promenad mitt på dagen 5 dagar i veckan). Och skulle få för det 500:- - 600:-/ månad

För mig skulle det vara värt allt från 50 - 100 kr/ gång.

Önkskar jag kunde hitta någon sådan här.

Om du ska räkna på en vettig timpeng till dig och du ska ha det vitt så blir det dyrt, några såna pengar hade inte JAG lagt på det.

Hunddagis som jag tittat på: 2200:- per månad
Dogwalker: 1500:- i månaden (alla vardagar 30 min promenad)

Jag hade en tjej som var ute med mina hundar 1 timma varje dag under en vecka då jag jobbade över mkt.

Hon gjorde det för att hon var sjukskriven och inte hade möjlighet att ha hund själv.
Hon ville inte ha betalt "för nöje" sa hon, men jag tryckte ner 400 kr i hennes ficka sista dagen.
Då hade hon alltså haft en timpenning på 80kr.

Jag tycker nog att en timpenning på 90-100 kr är lagomt egentligen.
Beroende på omfattningen.

Jag promenerade en dobbis förut tre dagar i veckan. Ibland var vi ute 30 min ibland 3 timmar, berodde helt på hur mina skoltider såg ut. Jag fick 80 kronor per promenad.

Till alla:

Tack för det!

Var väl vad jag skulle kunna tänka mig också.

Har själv varit dagmatte, tog 25 kr om dagen. Ingen mat utan bara motion och tillsyn. Samt att det var ett stort nöje för mig efter att ha avlivat mina två älskade hundar. Detta var för mig ett sätt att gå vidare psykiskt. Inte för pengar, det var en symbolisk summa. Jag hade en en sheltie, 3 papilloner, blodhund, basenji. Inte alla samtidigt dock. En ljuvlig tid.

Jag tar betalt 110kr/dag på mitt dagis. Då får hundarna två ordentliga promenader.

Det känns lite lite.. Fast då får de väl lämna hundarna och hämta dem?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 570
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 058
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka