Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förundras över hur man lyckas få såna enorma siffror, har dessa hästar aldrig varit avmaskade och/eller är i mkt dålig kondition??
när jag gjorde träckprov förra året så hade dom två som jag haft i många år 0 epg och nya hade 80.
förundras över hur man lyckas få såna enorma siffror, har dessa hästar aldrig varit avmaskade och/eller är i mkt dålig kondition??
Berätta mer. Hur vet du vad hon hade när hon kom, vad avmaskade du med (medel och mängd) och hur vet du att det inte tog?Drog en maskning när hon kom hit, men den tog inte (för maskarna var väl i sitt vilostadie), så jag ville göra en ordentlig koll.
Jag vet inte mkt mer än att stallägaren drog i vad hon hade hemma, för annars fick jag inte släppa ut i hagen (tror det var Banminth) och eftersom det inte är så länge sen så trodde vet att det inte hade tagit pga vilostadie. Hon sa även att dec-feb var lönlösa att avmaska mot blodmasken pga ovan nämnda vilostadie.
Hagar med högt parasittryck, avmaskning med för lite medel, många hästar på liten yta, utebliven eller felaktig avmaskning, sjukdom/nedsatt immunförsvar, dålig kontroll.