Hur mkt jobb är det att få fram ett föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare M_y_r_a_n
  • Startdatum Startdatum
M

M_y_r_a_n

Hej, jag och en ägare ska avla fram ett föl och jag undrar hur mkt jobb det är från det att mamman & pappan har parat sig fram tills fölet kommer fram?

Hur går det till? Det är första gången för mig och jag har ingen anig hur det går till..
Kan någon berätta för mig, vad jag ska göra och vad man ska tänka på?
Hur många nättar man måste vaka över fölet då det är fött?
Kan man rida mamman efter fölet är fött eller ska man vänta ett tag?

Jag kan så lite om det här, rent skäms nästan till att jag kan så lite om hur det går till.. Jag kan hantera unghästar då dom är 3 år gammal men inte då det ska föddas...
Tack på för hand.

Sv: Hur mkt jobb är det att få fram ett föl?

För det första så ska man vara beredd på vad det kostar runt omkring en betäckning, före och efter. veterinärkostnader mm

OKi så långt har jag och ägaren tänkt..
Vad händer sen efter det?? Efter alla kostnader?

är boxen tillräckligt stor om stoet ska stå inne?

Ja det är den..

Liknande trådar

Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 219
Senast: Fille
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 977
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 966
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka