Hur många timmar klarar vovven?

Yttik

Trådstartare
När hunden är halvåret gammal, hur långt och länge orkar man de gå och klarar? Tänkte eftersom de växer osv fortfarande :)

Sv: Hur många timmar klarar vovven?

Ras?

Vid ett halvår har jag mina dvärgschnauzrar med precis som samma sätt som de vuxna på promenader.

Gatukorsning schäfer, dobermann och kelpie.

Ja jag har för mig vi gick rätt långt och mycket med de gamla när jag var yngre men frågar hellre en gång extra :)

När hunden är halvåret gammal, hur långt och länge orkar man de gå och klarar? Tänkte eftersom de växer osv fortfarande :)

Min (mellan)-shnauzer är nu ca 6 månader och jag kör nästan fullt ut nu.. Beror säkert på vad du har för ras, då stora hundar klarar mindre när de är unga, då de växer så fort. Min får nu gå på mina långpromenader ( ca 1-2 tim, dock lös så mycket det går), men inte varje dag. Hon får vara med på det mesta, men vi tar det lugnt mellan varven, med tex en lat dag, med fler men korta promenader. Varvar också de långa promenaderna med tex social träning med andra hundar, trimmning, ensamhetsträning, kloklippning, bus och lek. Det tröttar ut även än busig schnauzer;)

Min hund är ganska så aktiv till och med för rasen, så hon behöver verkligen röra på sig för att bli trött, Så efter att ha frågat runt lite är jag faktiskt inte rädd för att "över"-motionera henne längre. Bättre en välmående hund än en som inte kan koppla av och vara still 5 sekunder inne efter en promenad.

Ska inte vara för "styv i korken", men både barn och valpar behöver röra på sig;)

Hon har ju massa energi så vill gå mycket men man vill inte riskera något heller :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Viva
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 453
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård