Hur många passhästar/skötare?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Hopppsan
  • Startdatum Startdatum
H

Hopppsan

Har funderat på en sak... Finns det någon "regel" som säger hur många passhästar en skötare FÅR ha? Isf, var finns det info om detta?

Tacksam för svar:rofl:

Sv: Hur många passhästar/skötare?

jag vet faktiskt inte om det finns nån regel. jaghar haft mellan 2-9

Det bestämmer tränaren. Hos en jag jobbade hos hade jag 14. :crazy: (varav 6 st 2-åringar men ändå)

Som mest har jag jobbat med 32 på tre personer. Det var för mycket helt klart. Vi var tvungna att ha ett tydligt schema som vi inte kunde avvika ifrån. Inte lika roligt att jobba på det sättet. Det var typ:

0700: Köra capitan, caesar och california (alla hästar hade också färdiga utrustningsscheman eftersom de var så många, och alla hängde framme i ordning)
0750 :Sela av och duscha.
0810: Byta i hagen.
0830: Köra clarissa, caprice och caligua...

och så höll det på. Effektivt visserligen, men inte särskilt flexibelt.

Är man med i facket så har de avtal där det står, iaf på den tiden då jag jobbade. Man får inte ha hur många hästar som helst, jag har för mig att det va max 8 om man jobbade 100%

Vet inte hur det är nu, men förr fick man ha 7 st om man jobbade på banan o 8 st om man var stationerad på en gård.

Vilket fack ska man då vara med i? Någon sa Komunal men det låter ju skummt...

Lantarbetareförbundet är sedan några år tillbaka en del i kommunal, det finns inte längre kvar i renodlad form. Kommunal är alltså det fack som man som hästskötare kan vara med i.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 122
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 621
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar