Hur många har betäckt med Quaterback

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många har betäckt med Quaterback

Fick dräktigt på 1:a och enda skicket!:bump::D

kl

Det krävdes två skick på en brunst men nu är mitt sto dräktigt med Quaterback!! Allt gick väldigt smidigt, men skicken var ju inte billiga precis...:angel:

Ojoj, vilken intresant stam folungen kommer fa!

Tror nog det blir en kanonhast om allt gar som det ska :)

Vad har ni for planer for folet? (om det finns nagra dvs ;))

Vi hoppas nu på ett fint föl som vi nog kommer att sälja om vi hittar någon klok duktig köpare. Helst vill man ju spara de små tills de blivit äldre men nu har vi sparat två fina stoföl och därmed börjar stallet bli fullt.
Det är ju långt kvar tills man vet om det blir något föl och även om stoet alltid haft lätt att bli dräktig samt lätta fölningar så vet man ju aldrig vad som kan hända men vi hoppas att allt går vägen ännu denna gång och att det tittar fram ett vackert, välskapt och välgående Quaterback föl i maj :d

Jag räker upp handen och säger att jag skulle om pengar finns då kunna vara mycket intresserad av tilltänkta föl!:love:

Så roligt, nu är det bara att gå i väntans tider och se vad som förhoppningsvis tittar ut till våren :D

hej! Jag har ett sto E-figaro R som jag ska betäcka nästa år och jag tittar på hingstar hela tiden men har bara ögon för quaterback är helt fast för honom :love: Men jag är inte så mycket insatt i avel direkt i prsier och så hur mycket ungefär tror du det går på? om det går som det ska. I pengar? tacksam för svar

lättaste att ta reda på vad hingsten kommer att kosta är att ringa till den som importerar sperman. På asvh.se finns även faktablad för alla hingstar som löst licens för säsongen. Där hittar u de flesta avgifterna och även importören!

Dett aär ju en jättegammaltråd, men jag är verkligen nyfiken på vad det blev av detta föl!

Enligt blup.se så blev det inget föl fött 2008. Såvida det inte är reggat i annat förbund då kanske. Stoet ombetäckt 2008.

Fast alla -08:or är inte reggade än. Mina två finns tex inte heller med än.

*kl*
Gammal tråd som väckts till liv, jag har rensat inlägg. Vill man köpa häst finns annonssidorna. Dessutom kan man läsa på forumreglerna man ska följa som användare...

Trevlig sommar önskar moderatorn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den preliminära betäckningsstatistik för 2024 visar en nedgång i antalet betäckta ston jämfört med förra året. Hopphingstarna dominerar...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar