Hur många har betäckt med Quaterback

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många har betäckt med Quaterback

Hej!

Mailar dej bilder och svar på dina frågor. Skrev in det på denna sida men det försvann så kanske räknas det som otillåten reklam för stationen?

*kl*

En liten fråga bara.

Kan man inte själv ta in från Neustadt/Dosse?? Jag är intresserad av en av deras andra hingstar till nästa år. Var för övrigt på väg ner till den hingsten med stoet för två år sedan och det skulle inte vara några problem alls att själv åka dit.

Den hingsten stod "nära" hit och det är ca 20 mil efter färjan!

Jag (precis som alla andra) älskar förstås Quarterback, men av vad jag har förstått så har dom försökt att tona ner honom framöver. Hans hästskötare har skvallrat om att anledningen är att han hittills har gett FRUKTANSVÄRT tuffa avkommor, nu pratar jag om temperament, och de är därför försiktiga i år.. Kan det kanske vara därför som många blivit tipsade om deras andra hingstar? Kan tänkas?

Jag (precis som alla andra) älskar förstås Quarterback, men av vad jag har förstått så har dom försökt att tona ner honom framöver. Hans hästskötare har skvallrat om att anledningen är att han hittills har gett FRUKTANSVÄRT tuffa avkommor, nu pratar jag om temperament, och de är därför försiktiga i år.. Kan det kanske vara därför som många blivit tipsade om deras andra hingstar? Kan tänkas?

Hur märker man det på föl? :crazy:

Varför skulle man inte märka det? Hanterar man sina föl märker man ju hur de ställer sig till olika situationer, positivt som negativt.

Varför skulle man inte märka det? Hanterar man sina föl märker man ju hur de ställer sig till olika situationer, positivt som negativt.

För det första kan det ändra sig med åldern, för det andra är det först man börjar ställa krav på hästen i arbetet som dess riktiga temperament visar sig - för att citera Jan Brink. Men jag skulle bra gärna vilja veta hur beteendet yttrar sig, av ren nyfikenhet.

Imponerande nog ringde seminstationen och gav tillbaka bokningsavgiften då jag berättade att jag bestämt mig mig för en annan hingst! Det ska dom verkligen ha en eloge för:love::bow:!
Jag hade räknat de pengarna som förlorade.......

Tro mig, vi ställer krav redan på våra föl. En hästs beteende ändras givetvis allteftersom den blir äldre och får mer erfarenhet och hantering, precis som hos ett barn. Men grundtemperamentet finns alltid där. Är det sedan en fölunge eller en ohanterad treåring så är det skitsamma, förutom att fölet är betydligt lättare att handskas med pga storleken.

Menar Du verkligen seminstationen??? Har Din station bokningsavgift??
Och varför skulle de betala tillbaka???

Du menar inte importören??

Visst menar jag importören:o, d.v.s. dit jag betalade bokningsavgift.
Importören hade dessutom den goda smaken att tycka att "reservhingsten" var en mkt bra hingst!
Hörde förresten att QB:s föl fått bra bedömning på ett ställe som hette "Krumke" eller ngt liknande.

Gissade det...:))

Kul att höra att Du fick tillbaka bokningsavgiften efter allt trassel...

Jag hoppas att det är okej för Chania att jag visar stoets dotter efter His Highness? En riktig liten pärla!

Tog mig öven friheten att lägga upp en bild på stoet (som jag hade i mailboxen). Hoppas det är okej, det är ju ett superfint sto! :)

"Chania", säg till direkt om du vill att jag tar bort bilderna!

Hej!

Så roligt att få se sina fina flickor på bild. På måndag är det dags att se om seminet bet eller om man ska planera in någon/några semester turer mot Arlanda. Håll en tumme;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den preliminära betäckningsstatistik för 2024 visar en nedgång i antalet betäckta ston jämfört med förra året. Hopphingstarna dominerar...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar