Hur många har betäckt med Quaterback

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många har betäckt med Quaterback

Trist. När jag talade med importören lät det som om det var högst osäkert om de tänkte fortsätta nästa år, med tanke på hur besvärligt det var. Jag håller tummarna för att det löser sig på något sätt....

QB står på Haupt und Landgestut Neustadt/Dosse i Ostpreussen,där står bla även Samba Hit I.QB är endast 4 år tömms månd.onsd.fred.
lämnar till ca 4 ston/tömmning,hingsten är på allas läppar i hela Europa.Att Sverige skulle vara ngt prio land att förses med QB sperma är inte särkskilt troligt.Det handlar inte om ngt logistik problem,Samba Hit I skick fungerar utmärkt över hela Europa.Kanske handlar det månne om en marknadsförings plan....Highcruiser.......

/b

Då undrar manju genast vem som äger Highcruiser

Kompisen tänkte använda honom, men när hon ville ha information från importören om honom så pratade han bara om Highcruiser, så stoet är nu seminerad med en helt annan hingst med en annan importör:)

Åh, det hörde jag om en stoägare häromdagen, i princip samma sak... Den stoägaren valde också ett annat ställe tror jag.

Jag tänker göra det på mitt tävlingssto. Men inte iår, när hon är klar.
Hon skall upp till Grand Prix innan. Men det är en bra bit tills dess. Nu tävlar hon bara St.G. Men hon är ju bara 7år..
Hon är Bernstein x Quilted xx. Men en super häst! Rörs sig fantasktisk. :angel:
Men avkomman kommer jag att behålla själv. :D

kl
är en jag vet som komme rbetäcka med QB.
Stoet fick föl förra veckan så antar att dom försöker fixa de på fölbrunsten.
Stoet har fått 4 fina föl med 3 olika hingstar.

Jag har seminerat ett sto på min station med QB. Två skick på första brunsten, bra motilitet och inga större problem med leveransen (förutom SAS-strejk då, men det kan ju inte importören rå för) Stoet är seminerat igen med ett skick (oxå problemfritt) så nu får vi hoppas det biter på denna gång. Tydligen var hon "minsan det enda sto som inte blivit dräktigt på en gång med honom" enligt importören, men det framgick ej hur många ston som blivit seminerade eller om det var svenska ston. Verkar lite osannolikt att ALLA ston som seminerats med honom blivit dräktiga på första försöket... Hur som helst, en härlig hingst!

QB står på Haupt und Landgestut Neustadt/Dosse i Ostpreussen,där står bla även Samba Hit I.

/b

Neustadt/Dosse ligger i delstaten Brandenburg....Ostpreussen är efter andra världskriget uppdelat mellan Ryssland, Litauen och Polen.

Neustadt/Dosse ligger i delstaten Brandenburg....Ostpreussen är efter andra världskriget uppdelat mellan Ryssland, Litauen och Polen.

Vet att inte Ostpreussen finns längre,men Brandenburg räknades väl dit oxå?det var väl en del av fd Ostpreussen?

/b

Inget av Ostpreussen ligger idag i nuvarande Tyskland. Neustadt/Dosse tillhörde för 100 år sedan kungariket Preussen, Provins Brandenburg, bezirk Potsdam. ;)

Ok.Lång gräns mot Polen i alla fall:idea:

/b

Får man fråga vilken stam det stoet har?

/b

Jag har planerat att betäcka ett av mina ston med Quaterback i år. Har ingen lång resa till Arlanda o gjorde samma procedur förra året då jag använde Jazz Time (med ett fint föl som resultat i år). Allt gick smidigt då så jag är inte avskräckt ;).
Stoet fölade 9/6 o skulle egentligen betäckts på fölbrunsten, men åkte tyvärr på en mindre infektion o var tvungen att spolas. Har blivit igångsprutad så förhoppningsvis beställs sperma vilken dag som helst!

Haha, vi har också haft det problemet med den importören fast vi ville ha info om Danone men Highcruiser är tydligen en väldigt fantastisk hingst :angel:

:rofl: Aven jag har fatt hora hur FANTASTISKT bra just Highcruiser skulle passa till mitt sto :D
Ville ha info om helt andra hingstar hos dem men de skulle minsann inte passa alls, Highcruiser daremot skulle vara helt perfekt.

Tror nog att han ar mycket kunnig och hade det inte varit sa att jag inte gillat modellen pa just Highcruiser sa hade det nog blivit den hingsten. Nu blev det nat helt annat...

Vi har nu seminerat med Quaterback allt fungerade fint med både leverans och bokning. Sperman var av hög kval. så nu är bara att hålla tummen hårt. ;)
Stoet är AB prem DK imp. som gått 2:a i Breedersfinalen för dressyrhästar i DK samt 4:a i NM. e. Seewind (trakh.) - Schwarm (trakh) - Orlando (old.) Modern elit prem i DK och har bl.a lämnat Hilary Clinton som gått unghäst VM och tävlat World Cup i dressyr.

Vi har nu seminerat med Quaterback allt fungerade fint med både leverans och bokning. Sperman var av hög kval. så nu är bara att hålla tummen hårt. ;)
Stoet är AB prem DK imp. som gått 2:a i Breedersfinalen för dressyrhästar i DK samt 4:a i NM. e. Seewind (trakh.) - Schwarm (trakh) - Orlando (old.) Modern elit prem i DK och har bl.a lämnat Hilary Clinton som gått unghäst VM och tävlat World Cup i dressyr.

Det låter som att det kan bli ett väldigt bra föl!!!!:love:

Verkar vara ett fint sto!! Hoppas det fungerar.Har ni seminerat i Danmark eller i Sverige?Om semineringen är utförd i Sverige,får du gärna tala om det!!

/b

Vi är så glada för att kunnat få köpa detta sto, om jag visste hur man lade in bilder på sidan så skulle jag lägga en in en bild på stoet då hon var tävlinghäst.
Ja vi har seminerat i Sverige och fick som alla andra ordna med hämtning från flyget. Det blev en seminering och efter fjolåret då skicket kommit bort så kändes ändå fraktpriset värt att betala då det ju kom som det skulle. Pga. bortslarvat semin så är ju stoet så sen i år samt dyrt blev det ju också eftersom vi sedan inte kunde få ngt mer semin från den hingsten då han var skadad och gick endast på fruset. Så då blev det att boka ny hingst (nya avgifter) fast vi är ändå så glada då vi i år fick ett så fint högrest flott stoföl efter DP även om planen var en annan, så var det kanske någon mening med det.
I dag har vi hämtat hem sto och föl och de var båda i ett toppskick (så glad att vi har tillgång till en så förtklassig station), nu är det bara att vänta tills den 16 juli då det är dags för UL. Håller tummen hårt fram tills dess.;)

Det hade varit roligt att se stoet!!
Vilken station seminerades hon hos? Bra att veta,då det inte alltid fungerar hundra.

/b

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den preliminära betäckningsstatistik för 2024 visar en nedgång i antalet betäckta ston jämfört med förra året. Hopphingstarna dominerar...
Svar
0
· Visningar
62
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar