Hur lindar du?

Sv: Hur lindar du?

Inte så bra bild då men, typ såhär. Lite långt ner den här gången men :P

17035930.jpg

Ja, de sitter i alla fall på plats ;), men det är väl egentligen inte optimalt. Har blivit lite ordentligare på senare tid och använder paddarna flitigt. Ska dock införskaffa en uppsättnining nya climatexpaddar.

KL

varför lindar de flesta så högt upp på knäna? och bara halva kotan?:confused:

jag lindar alltid över hela kotan och upp till precis under knäet. det är ju så jag har lärt mig det

du ska ju aldrig linda helt ned till hoven om hästen ska tränas! det gör man bara med stallbandage...

jag lindar precis som lancet. är så dressyrlindor ska se ut enligt mig.

sådär lindar jag med :)

jag använder fleecelindor och eskadronpaddar under...bit upp på knäet, och runtom kotan

*kl*

Bara en allmän fråga till er alla som lindar så oerhört högt upp på benet!!

Varför???

Är ni inte rädda för ärtbenet och för gaffelbandsfästerna som sitter där uppe??

Skulle aldrig i hela mitt liv våga linda så högt upp med tanke på de risker som föreligger.

Veterinärerna rek inte ens att man skall linda så högt när man har en skada i fästet på gaffelbandet just pga ärtbenet

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Ericsson tröttnade på människor och hästar som trampade ner hennes raps – men ville ändå göra något gott utav det. För några år...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Linda Heed befinner sig just nu i Spanien där hon deltar i Andalucia Sunshine Tour. Linda lämnar en helg bakom sig med fina resultat...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 681
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar